Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 6 octombrie 2007

tarta racoritoare cu ananas si crema de iaurt



Aluat:

250g faina+1plic praf de copt
1galbenus(eu am pus 1ou intreg)
60g zahar
1plic zahar vanilat
130g unt
In + fata de reteta am pus o esenta de lamaie

Crema:
1plic gelatina
250g iaurt simplu(eu am pus 300g)
60g zahar
1doza ananas felii
200ml smantana pentru frisca
1plic glazura transparenta(tort gelee se foloseste la tartele cu fructe)

Pentru aluat am amestecat intr-un castron toate ingredientele si a rezultat asta:


Am pus la rece 30 min.Apoi am intins aluatul pe o folie transparenta si l-am pus cu ajutorul ei in forma de tarta de silicon(26cm).


am taiat marginile:am intepat de cateva ori si am pus la copt.



din pacate nu am avut fructe uscate sa pun pe deasupra(am pus niste orez care mi s-a ars...in fine dupa 15 min l-am luat si am copt simplu.)
aluatul l-am copt la 185 grade vreo 35 min.apoi l-am rasturnat si lasat la racit.


Intre timp am inceput sa pregatesc crema:
Am pus compotul de ananas in strecuratoare sa nu mai aibe suc
Si 60ml suc de la compot l-am incalzit bine,apoi am dizolvat inauntru gelatina.am amestecat cu un tel cateva minute.In alt castron am amestecat iaurtul,coaja razuita de la o lamaie si zaharulApoi am turnat gelatina.totul am pus la frigider 30min,pina cand s-a intarit. Am batut smantana de frisca
Si am amestecat in ea cate 2-3 linguri din crema de iaurt.am amestecat cu mixerul.la final compozitia sa fie foarte fina si omogena.am turnat peste blatul rece.Si am pus din nou 30min la frigider.
Apoi am aranjat deasupra feliile de ananas si pentru ca nu aveam zmeura sa pun in fiecare gaura,am pus un fel de amestec de fructe rosii(se gaseste aici de cumparat) dar cred ca merge si putin gem de zmeura.din restul de suc de la compot+apa pina la 250ml am facut glazura de tort ca pe plic si am turnat deasupra.se da la rece pina in momentul servirii.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Buna! O singura intrebare: ce inseamna mai exact smantana de frisca? E un anumit fel de smantana?

Retele tale sunt super simplu de facut si f explicite. Imi pare rau ca nu am gasit blogul asta mai devreme.


Alina

Anonim spunea...

Buna!

Am o singura nelamurire: ce inseamna smantana de frisca? E un anumit fel de smantana?

Blogul tau e nemaipomenit. Imi plac tare mult retetele tale. Imi pare rau doar ca nu l-am descoperit mai devreme.

Alina

mihaela spunea...

buna alina
smantana de frisca este lichida si dulce.in germania se gaseste si smantana acra,groasa ca cea pe care o servim la sarmalute.

maria btzt spunea...

neata!
am incercat si aceasta tarta dar mi-a pus nervii la incercare ...
1. aluatul este mult prea fraged, cum se intinde si aseaza in tava cu ajutorul unei folii?? si cam cat de groasa tava
a, si de ce punem orezul? ptr a pastra forma de tarta?
2. crema dureaza prea mult, si are o consistenta f tare, deci pusa peste un aluat fraged il farama usor;


in final,desertul a iesit foarte gustos intr-adevar dar curand nu-l mai fac

mihaela spunea...

buna maria,sper sa te pot ajuta cu cateva sfaturi si data viitoare sa nu-ti mai dea tarta atata bataie de cap.
aluatul este fraged,moale dar stand la rece se intareste si il poti intinde fara probleme.se intinde pe o folie transparenta si apoi cu ajutorul ei se rastoarna in forma de tarta.daca l-ai intinde pe masa infainata ti-ar fi mai greu sa-l pui in forma.in una din poze se vede cum l-am pus si apoi l-am taiat usor pe margini,pt a le face egale.
-orezul sau fructele uscate se pun pentru a ramane aluatul uniform la baza,sa nu creasca in unele parti mai mult.boabele nu le pui direct peste aluat ci pe o folie de aluminiu sau hartie de copt(zic asta ca poate alte gospodine incepatoare nu stiu)
-tava are grosime normala....nu e nimic special.
-nu inteleg cum are o consistenta tare?? trebuie sa iasa o crema fina,pufoasa dar care sta teapana...ca a iesit asa tare se poate sa fie din cauza gelatinei,ai pus prea multa.
crema face ca baza tartei sa se inmoaie usor altfel ai lua greu cu lingurita din prajitura.

sper sa ai curajul sa o mai incerci.

o zi minunata

maria btzt spunea...

Buna Micha, si multumesc mult pentru sfaturi si poze, sunt de un real ajutor!!
unde am gresit eu: intr-adevar la crema de iaurt am pus prea multa gelatina (e un gramaj mai mare in plic); nu am stiut ca forma de tarta de poate folosi si invers (super, caci la mine s-a facut o foaie coapta aproape uniforma), nu stiam de nici de orez...

in mod clar, e a 3 oara in viata cand fac un dulce la cuptor, primele fiind tartele cu caise si cu mere, dar de departe cea mai gustoasa, blatul e ca un piscot fraged si aromat, crema e f buna (mai ales ptr bebelusii mei) si aspectul - de milioane, deci cu siguranta o voi mai incerca pentru musafiri de soi ;)

mulumesc inca odata pentru idei, ai un blog intr-adevar extra!