Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 5 octombrie 2007

Tort cu pere, Super aromat!


reteta de la Maya

aluat:
320 g faina
200 g unt
100 g zahar
1priza sare
1/4 coaja lamiie
1 ou

1 kg pere
2 linguri zeama de lamaie
1 zahar vanilat

umplutura
250 g branza de vaci cremoasa
200 g martipan
200 g smantna acrisoara
50 g zahar
1 galbenus

Se pune faina,impreuna cu untul,zaharul,oul,priza de sare si coaja de lamiie(eu am avut din pachetel).
Se framinta cu mina,pina se desprinde aluatul de pe peretele vasului.
Se formeaza o bila,si se da la frigider,pina pregatiti crema si perele.
Perele se curata,se taie pe jumatate,se scoate casuta cu samburi.Le stropim cu zeama de lamaie,pentru a pastra o culoare frumoasa.Punem zaharul valilat peste si amestecam.Punem branza,martipanul taiat cubulete,smantana,zaharul si galbenusul intr-un vas ..
..si mixam pana devine un amestec omogen.
Scoatem aluatul din frigider,il intindem cu sucuitorul.(Acum ar fi timpul sa incalzim cuptorul la 200gradeC)
Apoi marcam marimea tavii/formei.Eu am folosit rotunda.tava se poate unge si tapeta,sau folositi hirtie de copt.
Am taiat niste bucatele de aluat,ca la formarea peretelui sa nu fie prea gros in unele locuri.Cu ajutorul acestei scule,l-am lipit bine de pereti,apoi am taiat/nivelat putin marginea prajiturii.
Am pus perele.Turnam crema peste pere,si dam la cuptorul incalzit in prealabil la 200grade-timp de 35-40 minute.
Cand e coapta,o scoatem si o lasam vreo 10 minute in forma/tava.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ciao, Mihaela! Sunt Sorina. Eu traiesc in Italia, asa ca fara sa vreau am un pic de probl cu ac reteta.
Cu ce as putea inlocui branza de vaci cremoasa si smantana acrisoara?
Nu stii daca ar merge ricotta in loc de branza de vaci cremoasa si iaurt amestecat cu panna it in loc de smantana acrisoara? Panna it e o smantana ciudata rau e ca o frisca lichida (consistenta) si dulce ca un lapte, oricum nu are nimic de-a face cu smantana noastra. Oricum nu stiu nici cum arata smantana acrisoara. Ac combinatie e singura chestie care mi-a venit in minte.
Daca tu ai alte idei, te rog frumos sa ma ajuti. Mi-ar place sa incerc ac reteta acum de sarbatori, doar ca nu stiu cu ce sa inlocuiesc ac 2 ingrediente.
Oricum ar fi eu iti multumesc! Daca reusesti sa-mi raspunzi adresa mea e sorinaeugen@yahoo.it
Te salut! Sarbatori fericite! Sorina

mihaela spunea...

buna sorina

ricotta merge de minune,am incercat si eu reteta cu ea,iar in loc de smantana acrisoara incearca o smantana groasa(cea din romania cu care am facut tortul are parca are 20% grasime)

eu zic smantana acra la cea care o folosesc servita alaturi de sarmale de exemplu.

iti doresc Sarbatori Fericite,masa plina de bunatati si te astept sa mai treci pe aici.

te pup,
miha