Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 30 iunie 2009

prajitura cu mac si bezea







vacanta noastra minunata pe meleagurile bunicilor se apropie incet incet de sfarsit.dar inainte de a face bagajele va voi mai scrie cateva din minunatiile cu care am fost rasfatati acolo.

aluat:
-150g margarina(sau unt)
-75g zahar
-5 galbenusuri
-coaja si zeama unei lamai
-1 cana mare (de lapte)plina varf cu faina
-1 plic praf de copt

umplutura:
-250ml lapte
-300g mac
-100g zahar pudra
-2oua

bezea:
-5 albusuri
-9linguri cu varf zahar

se amesteca intr-un castron ingredientele pentru foaie.se intinde aluatul in tava pregatita cu hartie de copt(o tava micuta,cam 25x15) si se inteapa de mai multe ori cu furculita


in acest timp pregatim umplutura,adica punem laptele,macul macinat si zaharul pe foc si le fierbem vreo 15minute apoi lasam sa se racoreasca.amestecam rapid ouale intregi in aceasta compozitie si turnam peste foaia din tava:


dam la cuptor vreo 30min.intre timp batem albusurile spuma tare,punem zaharul lingura cu lingura si batem in continuare pina sta bezeaua teapana.scoatem tava din cuptor,aranjam bezeaua pe deasupra si dam inca 5 min pina prinde putina culoare:

prajitura o lasam sa se raceasca in tava si apoi o taiem.este fina si delicioasa.

15 comentarii:

Ioana.Nagy spunea...

Uau Miha, ce fain arata! Noi care suntem mari fani de mac salivam deja dupa ea si combinatia cu albus este superba. Asa ca nu mai trebuie sa imi bat capul cu ce praji sa fac sambata. Multumesc de reteta. Concediu placut in continuare.

Nadia spunea...

Imi plac prajiturile cu mac si asta arata f bine dar nu ai scris cata faina necesita. Multumesc

mihaela spunea...

nadia faina se masoara cu ajutorul unei cani de lapte.sa zicem in jur de 250-300g.

Macy_Lacy spunea...

Multumesc, eu am citit prima data 1 cana cu lapte si nu am mai inteles cu faina cum e. Am s-o incerc. Inca o data, multumesc

Ala Oancea spunea...

Super ! Cu mac mult, cum imi place mie :)

Momo spunea...

ce bine arata!nu am facut never praji cu mac...mai am timp,insa,sper...

Roberta spunea...

Am facut si eu prajitura...si cu faina cum ai zis e relativ...cu o cana de faina iese aluatul f moale...am mai pus si nu mi-a placut cum a iesit...nu a fost pufos...destul de tare a iesit. In rest a fost ok.

romina d spunea...

am facut prajitura si a iesit relativ buna!

romanescu spunea...

De mult timp caut aceasta prajitura! Am mancat-o de copil prin zona Bistritei unde macul era specialitatea casei! Am unele nelamuriri in privinta aluatului( nu pre imi ies calculele) dar ma voi pronunta doar dupa ce o voi incerca!Multumesc!

mihaela spunea...

roberta eu am facut prajitura exact cum am scris.cana este de 250ml si aluatul e molicel,dar nu curge.cred ca depinde si de tipul fainii.
clar ca daca mai pui faina il intaresti.

mihaela spunea...

romina ma bucur ca ai incercat-o!

mihaela spunea...

romanescu daca ai intrebari in legatura cu aluatul le poti scrie aici si daca pot te ajut.spor la treaba!

romanescu spunea...

Eu stiam ca in astfel de blaturi suma dintre zahar si unt trebuie sa dea faina( deci ar cam fi 225 g) doar ca galbenusurile ( cam 100 g) inmoaie bine ( poate prea bine) blatul.E un blat tip sablé( predomina partea grasa asupra zaharului) si mi-e teama ca folosind untul rezultatul ar fi mai prost decat folosind margarina.Dar repet, pana nu o incerc...Oricum, multumesc pentru disponobilitate!

romanescu spunea...

Eu stiam ca in astfel de blaturi suma dintre zahar si unt trebuie sa dea faina( deci ar cam fi 225 g) doar ca galbenusurile ( cam 100 g) inmoaie bine ( poate prea bine) blatul.E un blat tip sablé( predomina partea grasa asupra zaharului) si mi-e teama ca folosind untul rezultatul ar fi mai prost decat folosind margarina.Dar repet, pana nu o incerc...Oricum, multumesc pentru disponobilitate!

mihaela spunea...

matematica nu a fost niciodata punctul meu tare :)) asa ca nu stiu cum e cu sumele astea mai ales la prajituri.de curioitate voi cantari cat are o cana de lapte plina cu faina...poate e chiar pe acolo rezultatul.sper oricum sa-i dai o sansa prajiturii si sa vezi ce buna este.
week-end placut!