Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 12 noiembrie 2011

pogacele simple cu jumari





azi va ademenesc cu niste pogacele deliciose,usor crocante la exterior si cu miez moale care se topesc in gura!
mama a venit cu jumari si tot ea a facut si reteta,eu am fost numai fotograf de data aceasta.

aluat:
-2 galbenusuri
-250ml lapte caldut
-1 plic drojdie granulata
-o lingurita zahar
-o lingurita sare
-80g untura
-500g faina

pt umplutura:
-80-100g faina
-300g jumari macinate

-2 galbenusuri pt uns

laptele se incalzeste si se dizolva inauntru drojdia si zaharul.se lasa 5 minute la dospit apoi se adauga restul ingredientelor si se framanta un aluat fin care se lasa 1h la dopsit.se poate framanta si la masina paine,adaugand ingredientele in ordinea scrisa in cuva masinii si se framanta pe prg de aluat.

pe masa se intinde o foaie potrivit de groasa din aluat.se amesteca jumarile cu faina,se intind peste aluat



si se impatura de 3 ori ca la foetaj.ca in pasii de la reteta aceasta .

se lasa apoi sa se odihneasca 15min ,se intinde din nou o foaie de vre-un deget grosime care se taie cu gura unui pahar:

se pun in tava si se ung cu galbenusuri.se cresteaza si se lasa o ora la dospit.se coc la 180grade,cu ventilatie pentru 25-30min:

si se servesc calde sau reci cu un pahar de bere!


.

11 comentarii:

Antonina spunea...

La spovada: cand eram graviduta m-a apucat o pofta de jumari de numa;) M-am dus in cora, mi-am cumparat un pachet cu jumari si o chifla si n-am mai asteptat pana acasa ;)) Mi-am desfacut punguta in masina ;)) Porceala curata, da tare-mi plac!! Imi aduc aminte de copilarie, de taierea porcului si alte cele ;)

Lia spunea...

Vai de cand nu am mai mancat pogacele .Si ce bune sunt . :)
Dar acum e vremea lor,asa ca poate ma apuc sa fac si eu o portie .

TeoBucatar spunea...

Imm,imi miroase a Craciun daca faci din astea!Tare bine arata!Pupici!

Bianka spunea...

Au reusit foarte frumoase

Unknown spunea...

Asta e reteta bunicii! Foarte frumoase au iesit. Eu nu mananc, dar pot aprecia o mancare buna :)

mihaela spunea...

antonina cat esti de haioasa.eu mananc 1-2 ori pe an cand primesc jumari din romania!

mihaela spunea...

lia ar fi timpul ca merg bine pe frigul de afara!

mihaela spunea...

da da teo,bate la usa ca e plin orasul de ornamente si decoratiuni!

mihaela spunea...

multumesc bianka!

mihaela spunea...

brandusa eu nu ma mai satur de ele!

Bucate Apetisante spunea...

Fiecare are cate o mancarica,gustarica o reteta ceva acolo care sa-i aminteasca de bunica.
Mie, printre altele, pogacelele imi amintesc parca cel mai bine de bunica.