Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 11 iulie 2011

dulceata de cirese






anul acesta impreuna cu mama am pregatit cateva borcane de dulceata de cirese.in germania erau prea scumpe pentru a cumpara cateva kg bune din care sa fac dulceata asa ca acum nu am mai stat pe ganduri si am trecut amandoua la treaba.

-5 kg cirese fara samburi
-2,5-3 kg zahar
-zeama unei lamai

ciresele se spala si se scot samburii apoi se pun impreuna cu zaharul pentru cateva ore sa lase zeama.



o tigaie incapatoare se unge cu putin ulei si se stropeste cu zeama de lamaie,se toarna ciresele cu tot cu zeama lasata si se pune la cuptor(da da ati citit bine,la cuptorul preincalzit) pentru cateva ore,la 175grade.din ora in ora verificati amestecand usor.cand s-a legat si a scazut se scoate si se pune in borcane bine spalate si uscate:


cand am terminat de umplut toate borcanele punem capacul si le asezam in tava aragazului si le dam inca 15-20min la cuptor,la acelasi foc potrivit.dupa ce a trecut timpul stingem focul si lasam sa se raceasca in cuptor,pina dimineata.

zilele urmatoare sper sa am timp sa va arat si dulceata de caise,facuta tot impreuna cu mama.


.

6 comentarii:

sarah spunea...

cred ca-i foarte buna dulceata ta.yummy.si aici sunt foarte scumpe ciresele si eu am ratat complet sezonul lor fiind in Thailanda.

Alexandrina spunea...

Cat de bine arata! E buna ideea cu cuptorul, nu am incercat niciodata.

Antonina spunea...

Minunat!!! si-mi place tare ca n-ai pus proportia de 1 la 1... exact pe gustul meu !! un deliciu.. Pupici

mihaela spunea...

sarah in am inceput vacanta in romania mai devreme pentru a face cateva dulceturi cu fructe la care aici ma dau pe spate ce preturi au!

mihaela spunea...

alexandrina ideea cu cuptorul te salveaza de stat cateva ore pe langa oala si amestecat continuu.

mihaela spunea...

antonina nu ne place dulceata care e dulce de musai ceri apa dupa ce o mananci.asta este exact asa cum en place,nici prea dulce nici prea acrisoara!