Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 14 martie 2011

prajiturele de post dospite, cu mere si scortisoara





pentru a incepe saptamana asa cum se cuvinte, va invit acum la cafeaua de dimineata la o bucata delicioasa de prajitura cu mere si aluat dospit.


coca:
-500g faina
-100g margarina topit
-55g zahar
-225ml lapte soia cu aroma de vanilie/apa
-putina sare
-1 cub drojdie

umplutura:
-1 kg mere
-1 lingura scortisoara
-1 budinca vanilie
-5 linguri apa/sau suc natural mere

din ingredientele de mai sus pregatim un aluat dospit(eu am folosit masina de paine).
pentru umplutura curatam merele si le taiem cubulete.le punem la calit cu o lingura ulei intr-o tigaie antiaderenta.

zaharul si praful de budinca le amestecam impreuna cu apa sau sucul de mere si turnam peste merele care s-au inmuiat deja.lasam sa se lege compozitia si apoi o luam de pe foc,trebuie sa fie bine racita inainte de a fi turnata pe foaie.

aluatul se intinde pe masa usor infainata(trebuie sa fie un aluat elastic si care nu se lipeste de maini.daca mai este nevoie puteti sa mai adaugati faina 2-3 linguri,la framantat)intr-o foaie subtire si se pune umplutura.se ruleaza si cu ajutorul unui cutit bine ascutit taiem triunghiuri,pe care le vom aseza pe hartia de copt.

se ung cu cateva linguri lapte(sau iaurt soia) soia + miere si se coc la 185grade pina se rumenesc.se pudreaza apoi din belsug cu zahar pudra:

sunt foarte bune,se pastreaza intr-o doza de plastic inchisa.

sa aveti o saptamana minunata va doresc!

10 comentarii:

Anonim spunea...

Esti formidabila femeie!!

Anonim spunea...

mihaela ai retete foarte gustoase sper sa pot gati si eu tot ce ai postat tu.te pup pe tine da si pe mateiutu:-*

Bianka spunea...

Imi plac prajiturile cu mere

mihaela spunea...

multumesc anonimule,sunt doar pasionata de bucatarie!

mihaela spunea...

draga mea marinela,spor la treaba si te mai astept in bucataria mea.te pup si sper sa ne vedem in august in romania !

mihaela spunea...

bianka atunci aceasta sigur iti va placea.pupici!

Craita spunea...

la cat de frumoase sunt,n-ai zice ca sunt de post,am sa le incerc:)

gynaa spunea...

O prajiturica delicioasa.Am facuto si eu dar cu mici modificari....felicitari!!!

Anonim spunea...

miha am facut azi, de fapt acum e la cuptor o portie !!! e superrrrrrrrr!!
insa m-am grabit si am pus merele calzi pe aluat, dar pana la urma am reusit si le-am copt si sunt superr !
multumesc frumos pt reteta, si daca mai ai retete de post, astept cu drag sa le postezi.
te pup, mira

mihaela spunea...

mira ma bucur ca ai incercat reteta.problema cu merele caldute pe aluat este ca acesta se inmoaie si nu mai poate fi rulat....totusi ma bucur ca ai reusit intr-un final.

retete de post mai am,asteapta zilele acestea sa fie incercate si le voi scrie pe blog.

post usor in continuare!