Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 28 februarie 2011

tort alb de ciocolata







pentru ca maine este 1 martie,tortul acesta facut cu drag,este martisorul dulce pe care vi-l daruiesc voua dragi cititoare ale blogului.va doresc o primavara minunata si plina de soare si flori!



blat:
- 100 g ciocolata amaruie
- 100 g unt
- 50 g zahar
- 3 oua
- 200 g faina
- 1 plic praf de copt
- 50 ml lapte

crema
- 1 cutie(19buc) praline de ciocolata cu nuci
- 500 ml frisca
- 1 plic praf intaritor pentru frisca
- 50 g ciocolata amaruie

ciocolata se toaca grob si se pune la topit pe baie de aburi,se lasa apoi sa se raceasca.untul se mixeaza cu zaharul,se adauga ouale pe rand si la final faina amestecata cu praful de copt,ciocolata topita si laptele.compozitia se toarna in forma(22cm spune reteta,eu am folosit tava normala de 26cm) tapetata cu hartie de copt.


se coace 25-30min la 175grade,pina cand trece testul scobitorii.rece se taie in jumatate:

se aseaza primul blat pe farfuria de servit si in jurul lui se pune inelul de tort.se insiropeaza usor cu putin lichior de ciocolata.

pt crema:

Se toaca grob cu cutitul 13 bomboane de ciocolata.400ml frisca se bate cu plicul de intaritor si apoi se pun pralinele(bomboanele) tocate.se pune1/2 crema peste blat.deasupra se aseaza al doilea blat care va fi si el usor insiropat. si restul de crema.

cu cele 100ml frisca ramasa se decoreaza tortul.desupra se pun pralinele ramase.se da la rece 2-3 ore.se indeparteaza apoi inelul de tort,cu ajutorul unui cutit umed.

cele 50g ciocolata se topesc,se pun intr-o punga al carei colt il taiem si se decoreaza tortul pe deasupra cu ele:

se da la rece pina in momentul servirii.

reteta este din revista "lisa"

v-am pupat!


.

9 comentarii:

yaya6 spunea...

foarte fain

Bianka spunea...

Minunat

mihaela spunea...

yaya este delicios,baietii mei aproape l-au devorat!

mihaela spunea...

bianka multumesc de vizita!

Unknown spunea...

La multi ani scumpa mea de 1 Martie si o primavara cat mai frumoasa cu multe, multe flori si bucurii!

Liana Morar spunea...

Miha, desi nu am mai scris de ceva vreme aici sau pe mail, te-am mai urmarit sa vad ce minunatii ai mai postat. toate una si una, iar retetele in stilu-ti caracteristic, bune si usor de realizat.
Dar...
tortul asta este o minunatie!!!
Cat de bine arata....si cred ca-i si gustos.
Iti doresc si eu o primavara cu mult soare, cu sanatate si bucurii.
Cu drag,
Liana

Unknown spunea...

la multi ani de martisor
vreau si eu o feliuta mica mica, se poate
Felicitari

Miha spunea...

O primavara frumoasa, cu ganduri bune si iubire!

mihaela spunea...

iulia si tie cele mai frumoase ganduri acum in prag de primavara!