Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 13 august 2009

placinta cu mere si bezea




prajitura aceasta este foarte delicata iar foile se topesc in gura.
am facut-o in concediu in romania si acum vorbind cu mama la telefon mi-a spus ca a facut-o din nou si asa mi-am amintit de ea si am cautat-o printre sutele de poze ce le-am facut acum 2 luni in romania.

reteta si executia apartin mamei mele :-))

aluat:
3 galbenusuri
1 ou
250g unt/margarina
150g zahar
450g faina+1plic praf de copt

umplutura:
2 kg mere nu prea dulci si tari
100g zahar
1 lingura scortisoara

bezea:
100g zahar
3 albusuri


intr-un castron se mixeaza untul cu ouale(adica cele 3 galbenusuri si oul intreg) si zaharul.se adauga faina+praful de copt si se aduna cu mana un aluat,mai moale putin dar care nu se prinde de maini.se imparte in 2.
merele curatate de coaja se razuiesc .se storc bine intre palme de suc si amesteca cu zaharul si scortisoara.
in tava(folositi una nu prea mare)pregatita cu hartie de copt se intinde prima foaie,presara putin gris si se pun merele.apoi foaia a doua si se inteapa cu furculita in mai multe locuri.dam la copt la foc potrivit(zice mama) si lsam 30-35min pina cand este aproape coapta.

batem albusul spuma tare si punem cate o lingura de zahar si batem in continuare pina cand sta teapan si zaharul e complet topit.
intindem peste prajitura si mai dam 5 min la cuptor,sa prinda culoare.
rece se taie.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Salut!
Te asteapta un premiu la noi pe blogul http://reteteilustrate.blogspot.com/.
Felicitari pentru blog!

Maria spunea...

So sweet and delicious dessert! Compliments! A hug for you!

bucatariadenysei spunea...

super..maine o incerc!

bucatariadenysei spunea...

te asteapta la mine pe blog un premiu..vino si ridica-l..