Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 19 septembrie 2008

paine pufoasa cu cartofi



reteta a scris-o Anat pe culinar si am facut-o de vreo 3 ori pina acum.imi place ca este pufoasa si se pastreaza asa chiar si dupa 3 zile.


1/2 cana de lapte
1/2 cana din apa in care au fiert cartofii

1/2 cana de piure de cartofi (cartofii zdrobiti bine fara sa adaugati altceva)

3 linguri de unt
1 lingurita de zahar

1 1/2 lingurita de sare

3 cani si 1/2 de faina pentru paine
-am folosit faina alba de grau
1 1/4 lingurita de drojdie uscata pentru masina de paine(eu folosesc 1 cub drojdie proaspata)


Puneti primele 8 ingrediente in masina de paine, in ordinea data; faceti o mica groapa in faina si puneti drojdia. Urmati instructiiunile fabricantului pentru a pune masina in functiune.

Observatii personale :
Puteti inlocui laptele cu apa, am facut-o eu si amandoua au fost la fel de bune.
Puteti pune 1 lingura unt si 2 linguri de ulei sau numai ulei.
In functie de faina pe care o folositi s-ar putea sa fie nevoie sa mai adaugati un pic de lichid in plus. Puneti cate putin pana cand aluatul se aduna de pe peretii vasului si ia forma unei mingii



servita a doua zi cu pasta de fasole a fost o bunatate:

7 comentarii:

Anonim spunea...

Voi incerca chiar azi reteta asta, o sa scriu cum mi-a iesit.Pare delicioasa painea asta, tin minte ca imi cumparam in Romania paine cu cartofi .

Anonim spunea...

Am facut painea si a iesit super ! Aluatul a fost putin cam moale si dificil de manevrat, poate trebuia pusa inca putina faina in plus, la tipul de faina folosit de mine dar a iesit super pufoasa si gustoasa. Mihaela multumesc de reteta !

marinaemy spunea...

Buna Mihaela!Am si eu o intrebare,pot face paine pufoasa cu cartofi daca nu am MP? Adica iese la fel de bine,si cum se pun ingredientele,cum se procedeaza?Mulmumim pentru toate reteteletale (sigur la multi le este de ajutor).A si inca ceva ,nu am forma de muffins inca(nu am gasit)pot sa fac direct in hartia de copt in forma de muffins crezi ca sta compozitia acolo?Daca stie cineva unde pot gasi forma miffins sa-mi spuna si mie.Eu am fost la wilton unirea si nu aveau,mai stiti un alt magazin in bucuresti asemanator? Pupici

marinaemy spunea...

Buna
MIHAELA!
In primul rand vreau sa-ti spun ca m-ai uimit cate retete ai .Spune-mi te rog pot sa fac paine pufoasa cu cartofi daca nu am MP?Cum pun ingredientele,in ce ordine,oare iese la fel? Multumim pentru toate retetele.A si inca ceva daca nu am tava ptr muffins (nu am gasit inca
)pot sa pun compozitia direct in hartia de copt pentru miffins?pupici

mihaela spunea...

buna marina

cred ca se poate face painea si fara masina.trebuie insa bine framantata ca sa aiba o consistenta uniforma aluatul.
trebuie sa amesteci apa calduta de la cartofi cu laptele si zaharul,dizolvi inauntru drojdia si lasi vreo 10min apoi amesteci cu untul topit si restul ingredientelor.eu folosesc drojdie proaspata in locul celei uscate,un cub de 40g pt 500g faina.



daca nu ai tava de muffinsi poti pune cate 2-3 hartii una in alta si torni compozitia.cu cat pui mai multe cu atat sunt mai stabile la copt.

spor la bucatarit si o primavara frumoasa!

Anonim spunea...

buna Mihaela,azi am incercat painea si sunt f multumita,cea mai pufoasa paine ever::))),multumesc pt reteta,de maine sunt gata sa incerc si alte retete

mihaela spunea...

spor la treaba si abia astept alte comentarii...sper pozitive la retete de aici.

o seara minunata!!!