Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

duminică, 17 februarie 2008

paine impletita cu cartof


reteta de aici:

190ml apa
35ml lapte
420g faina
1 cub drojdie proaspata
1ou
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
35g unt
1 cartof potrivit,crud

am pus in masina untul topit,laptele si apa caldute,sarea,zaharul,oul si cartoful razuit pe partea mica:

apoi faina si drojia si am framantat aluatul l-am lasat la dospit:


si am impartit coca in 3 parti egale:


apoi am format cu mana infainata 3 suluri cam de aceasi lungime:

pe care le-am impletit:


si am pus aluatul in forma pregatita cu hartie de copt.am lasat la odihnit 5-7 min pina s-a incintat cuptorul:

uns cu galbenus si am presarat ceva mac deasupra:


si am copt la 195 grade:


este o paine foarte buna cu o textura super pufoasa.

11 comentarii:

Anonim spunea...

uhmmmmmmmm
Very Good
From Brasil
Fulvio

Brit. (lille meg) spunea...

Oh, this looks very good! I am sure it tastes good, too.
But I am sorry that I can't understand your language.

Flori spunea...

Ce bine arata painea ta, mi s-a facut o pofta teribila. Scrie-mi te rog ce masina de framantat folosesti, poate imi iau si eu una ca prea m-au ispitit bunatatile de fata.

mihaela spunea...

flori eu am una clatronic cu o singura paleta,mi-am luat-o acum 2 ani dar sunt tare multumita de ea.o folosesc cam de 2-3 ori pe saptamana.singura mica nemultumire ar fi ca are capacitate numai de 750g deci nu pot framanta nimic dintr-un kg de faina(am incercat si nu face fata)

Flori spunea...

Mihaela vreau totusi sa te mai rog sa-mi scrii, daca masina de framantat si masina de copt(Brotbackmaschine) reprezinta acelasi lucru. Eu sincer nu ma pricep, as vrea ceva sa framante aluatul, asa cum ai tu. Multumesc anticipat.

mihaela spunea...

flori deci eu la BBA(brotbackautomat) framant numai ca nu am copt niciodata in ea.folosesc numai functia de teig care imi framanta si dospeste,apoi scot aluatul si-l modelez cum am eu chef.si il coc in cuptorul electric.sunt unul si acelasi lucru.

Laura_bonn spunea...

Draga Mihaela,

Am si eu o intrebare referitor la piinica mie mi sa parut un pic foarte lipicios aluatul si cam greu de lucrat se poate sa fie prea mult lichid in aluat?Cit timp trebuie lasata in cuptor?
Multumesc ptr. un raspuns

Pupici tie si fluturasului

roxana spunea...

am facut si eu painea cu cartof, nu am masina de paine, am framantat la mana, dar am un cuptor electric care face toti banii. painea a iesit foarte buna
am incercat-o si pe cea cu faina de secara si ea a iesit f buna
baiatul meu de 6 ani este inebunit dupa paine facuta acasa, si soacra'mea la fel :)

Andrea spunea...

Buna! Ma bucur ca am descoperit site-ul tau! E plin de idei nebunatice.
Chiar acum am incercat painea cu cartofi si a iesit foarte lipicioasa si imposibil de impletit. Ai tu un truc pt aceasta ori trebuie adaugat mai multa faina? Si eu l-am framantat si dospit in aparat dar nu a iesit nicidecum asa inalta ca in poza ta. Sa fi gresit la vre-un ingredient?

mihaela spunea...

andrea cred ca depinde de faina.eu aici in germania folosesc tip 405 ...care presupun(dar nu sunt sigura) ca este tip 000 in romania.daca a iesit lipicios trebuia sa pui mai multa faina pt a-l putea aduna si la final impleti.
ce ai facut cu aluatul tau?sper ca nu l-ai aruncat...cu mainile unse cu ulei il puneai in tava de cuptor cu hartie de copt si rezulta o painica delicioasa cu miez moale si pufos.

Andrea spunea...

Aluatul l-am pus intr-un vas yena. Insa cred ca l-am copt prea mult (50min) pt ca a iesit cu coaja foarte tare :)) Insa miezul e delicios. Tu cat timp il coci?