Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 5 ianuarie 2008

meniu de week-end

-ciorba de piept pui dreasa cu smantana



ingrediente:
legumele se taie marunt iar la pieptul de pui i se da un clocot:

se pun apoi la calit in 2 linguri ulei:

am adaugat pieptul cubulete:

se toarna apa si se lasa la fiert,la foc potrivit:

la final se condimenteaza,adauga verdeata si borsul fiert(eu am pus zeama de lamaie) apoi se trage de pe foc si toarna smantana:



se serveste presarata cu putina verdeata deasupra.


-pulpe de pui cu legume si lamaie, la cuptor

ingrediente:
-pulpe de pui 3-4 buc
-2 lamai netratate
-sare,piper
-2 catei usturoi
-o legatura patrunjel verde tocat
-1 zucchini
- cate 1 ardei gras rosu si galben

intr-o tava care merge la cuptor se pun legumele taiate felii ,respactiv fasii:

separat se razuieste coaja de lamaie si amesteca impreuna cu usturoiul tocat fin si patrunjelul:


compozitia se pune sub pielea pulpelor de pui spalate,uscate si putin condimentate.acestea se aseaza peste legume:

se condimenteaza bine cu sare,piper,se toarna deasupra 2 linguri ulei masline


si se da tava la cuptor la 190 grade:


se servesc pulpele alaturi de legume si orez sau gnocchi alla romana


-paine cu smantana acra si seminte

1 lingurita sare
260ml apa
50g seminte floarea soarelui
30g seminte dovleac
100g smantana acra
1 cub drojdie proaspata
450g faina
1 lingurita miere

aluatul framantata la MP l-am lasat la dospit:


l-am pus in tava de chec pregatita cu hartie de copt,l-am uns cu ulei de rapita si din nou am lasat la dospit:


apoi am copt la 180 grade:

rece se feliaza.


-chec din albusuri cu rahat

100g unt topit
7 albusuri
sucul de la 2 clementine sau o portocala
1plic praf de copt
1plic arome de craciun(optional)
175g faina
150g zahar
rahat,stafide,etc


albusurile se bat spuma tare,adaugam zaharul si batem pina stau tapene:

apoi punem sucul si aromele:


untul topit si racit:

si faina cu praful de copt:

iar la final rahatul,pe care e bine sa-l dam prin putina faina:

turnam compozitia in tava mica de chec si dam la cuptor,la foc potrivit:

rece taiem felii:



ramane pufos cateva zile!

2 comentarii:

lvmircea spunea...

esti tare,si imi plac retetele tale foarte mult.te rog spune-mi si mie de unde ai cartea aceea de bucate in romana din poza?

mihaela spunea...

buna mircea,ma bucur ca iti plac retetele.
in poza de fapt este revista "practic in bucatarie",nu mai stiu exact ce numar era.imi aduce mama mereu cand vine in vizita cate 2-3 reviste.