Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 20 iunie 2011

prajitura la tava cu caise si smantana




suntem de cateva zile in romania si prima oprire a fost in satul bunicilor.au fost zile prea calduroase pentru a sta intre betoanele orasului si ne-am retras la sat,pe malul nerei.
buni si mama ne-au rasfatat ca de obicei cu cateva bunatati iar una din ele a fost aceasta delicioasa prajitura cu caise culese anul trecut din caisul nostru din gradina si facute compot de bunica mea draga.

aluat:
-75g unt(sau margarina sau ulei)
-450g faina
-75g zahar
-un varf cutit sare
-250ml lapte caldut
-1 cub drojdie proaspata(25g)
-1 ou

crema de smantana
-500g smanatana grasa
-5 oua
-150g zahar
-2 linguri amidon(a inlocuit cu o budinca vanilie)
-150g zahar
-2 borcane compot caise jumatati

pentru inceput am plecat cu matei sa dam o raita pe la cotetul gainilor si am adunat ouale,putine ce-i drept la o ora asa matinala:


in laptele caldut amestecat cu untul topit si zaharul se amesteca drojdia si se lasa sa dospeasca 15min.se face apoi un cuib in mijlocul fainii si se adauga oul usor batut,sarea si amestecul de lapte.se framanta un aluat mai moale care se lasa la dospit 40min.

tava mare a aragazului se tapeteaza cu hartie de copt si se intinde din aluat o foaie potrivit de groasa.se inteapa foaia de mai multe ori cu furculita si pun jumatatile de caise bine stoarse de zeama.

ouale se bat usor cu zaharul,smantana si praful de budinca,zaharul si se toarna peste fructe.se da la cuptor pentru 35-40min la foc potrivit.se taie rece.

sa aveti pofta!


.

4 comentarii:

Dulcegarii culinare spunea...

Cat ii de buna!! bunica -mea imi pregatea la greu prajiturele cu caise si smanatana!! tare bune mai erau ! arata si foarte bine !! Pupici

Anonim spunea...

Am facut si eu reteta ta cu mici modificari: cum caisele de "deasupra" din compot au fost putin cam moi, le-am mixat in amestecul de smintina cu budinca si am mai adaugat un plic de zahar vanilat.
A fost asa de yummyyyyyyyyy!!!!
Super buna reteta!
Multumesc de inspiratie!
Olivia

mihaela spunea...

prajiturile bunicii au fost si sunt pentru mine cele mai bune.pacat ca au trecut asa repede anii si vacantele pe care le petreceam la buni si ea ne rasfata mereu cu tot felul de bunatati!!!

mihaela spunea...

olivia ma bucur tare mult ca ai incercat-o si v-a placut.te mai astept in bucataria mea!!!