Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 19 ianuarie 2008

tort cu visine si vanilie

reteta de aici:

blat:
4 oua
4 linguri apa rece
125g zahar(am pus numai 100)
1 plic praf de copt
1 vanilie(am pus 1 plic coaja rasa de portocale)
150g faina

crema:
1 compot visine
30g amidon
3-4 foi gelatina
250g smantana acra,groasa
400ml smantana dulce,pt frisca
2 linguri amaretto lichior

se bat albusurile si apa spuma tare,se adauga zaharul si continuam din nou sa mixam pina cand stau iar tari.se adauga apoi galbenusurile:

si dupa ce le incorporam,urmeaza faina,praful de copt si coaja de portocala:

se toarna compozitia in forma de tort tapetata cu hartie de copt si se coace cam 20min la 185 grade:
a crescut foarte frumos:

se lasa sa se raceasca complet apoi se taie in jumatate.amidonul se amesteca cu 4 linguri de suc de compot iar restul se pune la fiert:

cand incepe sa clocoteasca adaugam amidonul si amestecam 2 minute:

apoi adaugam visinele :


si fierbem pina cand compozitia arata ca o budinca:

se lasa sa se racoreasca putin si se toarna peste jumatate din blatul in jurul caruia am pus inelul de tort:

deasupra punem capacul si apasam usor,dam apoi la racit:

punem foile de gelatina la inmuiat in apa rece:

amestecam smantana groasa cu 5 linguri zahar pudra,lichiorul amaretto:

reteta spune ca se amesteca gelatina stoarsa cu cateva linguri din crema de smantana,apoi se adauga la restul cremei.
eu am facut asa:
am incalzit apoi la MU 5 linguri apa si am pus gelatina stoarsa in apa,am amestecat de 2 ori si deja s-a dizolvat,apoi am turnat-o peste creme de smantana.am dat la rece pina cand aceasta a inceput sa se intareasca.
intre timp batem frisca:

apoi incorporam incet crema de smantana:

am oprit 4 linguri pentru decor,restul cremei am turnat-o peste tort:

se lasa cateva ore la frigider:

apoi se scoate inelul:
delicios,nu foarte dulce,crema fina...ne place mult!

3 comentarii:

Unknown spunea...

Felicitari!Esti o bucatareasa nota 100...imi plac retetele tale la nebunie!!!!

Mihaela spunea...

Nu stiu cit cintareste o foaie de gelatina. Ati putea sa-mi spuneti? Am vazut prin multe carti de bucate ca se foloseste gelatina foi dar nu e trecut in grame. Multumesc mult.

mihaela spunea...

scuze ca raspund asa tarziu dar sunt in concediu in romania si ajung mai rar pe la net.cred ca in jur de 5 g are o foaie,am cantarit-o odata din curiozitate iar cele 4-5 foi le poti inlocui cu 1 plic galatina granulata.