Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 10 octombrie 2007

Paine cu smantana dulce


reteta de la Maya

400 g faina
250 ml lapte(3,5%) caldut
20 g drojdie proaspata
2 linguri smantana subtire(30%)
1 ou
1 lingurita rasa de sare
1 vf. lingurita de zahar

Acelasi procedeu.Faina in castron,gaura la mijloc.Se freaca drojdia cu vf. lingurita zahar si cu putin din lapte(3-4 linguri)
Se pune in mijlocul fainii(in adincitura)

Am incalzit cuptorul la aprox.40gradeC si am bagat acolo castronul ,pentru 10-15 minute.L-am scos,cand drojdia era crescuta,am adaugat oul,am inceput a framanta(robotul) ,am adugat sarea ,si putin cate putin laptele,pe care l-am amestecat cu cele 2 linguri de smantana..si am framantat in continuare,pana aluatul ,a inceput sa se dezlipeasca de pe peretii vasului.Mi-am uns mainile cu ulei,am format o biluta,pe care am pus-o in cuptor(aprox.40�C) si am lasat-o sa creasca vreo 30 minute.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Mihaela/Maia temperatura cea mai mica la cuptor este treapta 1/2, adica 121 grade C, ceea ce produce nedumerire privind reusita acestei retete. Cu bine si atentie...

mihaela spunea...

sa-ti raspund rapid ca poate mai citeste vreun incepator pe aici la reteta si vorba ta nu iasa nimic.la mine si la maya(de la care am luat reteta),la cuptoarele electrice temp incepe intr-adevar de la 40-50grade si aluatul se poate pune in cuptor la dospit fara nici o problema.

intr-adevar la aragazul din romania nu am aceasta posibilitate si atunci aluatul se va lasa la dospit intr-un loc caldut,la soare daca se poate dar oricum ferit de curentii de aer.