Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 6 august 2008

Lagana



este o paine traditionala greceasca,se face de Lasata Secului dar eu am incercat-o acum ceva vreme din curiozitate.

reteta de la Theodora

500g faina
250ml apa
1 cub drojdie proaspata
30ml ulei masline
sare
1 lingurita miere sau zahar
seminte de susan

se face o maia din 100g faina,125ml apa si drojdia,mierea.se lasa peste noapte la rece:

a doua zi dimineata arata asa:
se framanta cu restul ingredientelor si rezulta un aluat fin si elastic ce se lasa la dospit:

se pune in tava mare,dandu-i o forma rotunda si se apasa cu degetele din loc in loc.

se unge cu galbenus,presara semintele(de in in cazul meu) si se lasa 20min la dospit.apoi se coace la foc potrivit.
rece se feliaza.este pufoasa si se pastreaza pina la 3 zile proaspata.

8 comentarii:

Ina Todoran spunea...

Iti dai seama, draga Mihaela ca am s-o fac... :-))))

Ina Todoran spunea...

O intrebare am: in prima poza se vad feliile crecute si pline de miez. Painea creste deci in asa fel incat inauntru are miez, nu doar e umflata cu aer, sa faca doar o pojghita de coaja deasupra?

mihaela spunea...

da ina ,painea are coaja relativ subtire,restul este miez pufos.

Anonim spunea...

Nemaipoment! Zilnic apari cu cite 1-2 retete noi. Esti cea mai harnica si te admir pentru asta. Eu am multe idei, dar gatesc mai rar, iar acum sunt si la cura.... Pe perioada iarna-primavara, am facut si eu mai multe din retetele tale de paine, chifle, cornuri. Acum, pe timpul verii, nu ma mai ocup cu coptul.

Ina Todoran spunea...

Super!!!! :-)))) pup!

mihaela spunea...

abia astept ina sa-mi spui daca ti-a placut.

mihaela spunea...

didona ma bucur ca ai incercat din retetele mele si ti-au placut.si eu de azi iau o vacanta mica,vom pleca intr-o vizita la prieteni,pentru vreo 4 zile.
acum pot spune ca si aici e cald cu adevarat si nu mai am chef de cuptor.

kris spunea...

Pare foarte gustoasa. Mi-a sarit in ochi reteta pentru ca ..e numele unui fost coleg de birou! :-))) Nu stiam ca e un tip de paine. ;-)