Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 10 martie 2010

spätzle in sos de ciuperci si smantana

o reteta delicioasa care poate la prima vedere sa para grea si multa munca, dar va asigur ca in 30min mancarea este pe masa.




pt spätzle:

-4 oua
-300g faina
-sare
-50ml apa minerala

pt sos:
-500g ciuperci
-4 cepe
-4 catei usturoi
-1 lingurita boia
-sare,piper
-400ml smantana
-1 lingura amidon

ouale intregi le mixam cu sarea,faina si apa minerala.rezulta un aluat grosut.punem o cratita cu apa multa la fiert si turnam aluatul in forma de spätzle:

lasam sa fiarba pina cand acestea s-au ridicat la suprafata:

ii punem in sita si lasam sa se stoarca apa apoi ii amestecam cu o lingura ulei.


intre timp ne ocupam de sosul de ciuperci.ceapa si usturoiul se pun la calit in ceva ulei masline,adaugam ciupercile felii si lasam sa se dinstuiasca pina scade apa lasata de ciuperci,cratita fiind acoperita cu un capac.


adaugam la final smantana amestecata cu amidonul,condimente si boiaua si dam un clocot pina se ingroasa putin sosul.punem spätzlele in cratita cu sos si adaugam patrunjel verde tocat.

sa aveti pofta!!!

10 comentarii:

Me spunea...

Foarte faina reteta. Chiar cautam retete pentru spatzle, ca am luat din Austria, deci o sa sar peste prima parte a retetei:D.
Excelent!
O primavara frumoasa
Cristina

Claudia-Maria spunea...

Miha ieri am facut spätzle :) foarte faina combinatia cu sos de ciuperci,te tzuc.

violette spunea...

O reteta minunata, simpla si delicioasa!Felicitari!

Lia spunea...

Ce bine arata !
Eu nu am forma,dar fac un aluat asemanator,doar putin mai gros si il dau pe razatoarea cu ochiuri mari.
Se numesc frecatei si ii pun in supa.
Iar la gulyas sau papricas de pui,fac galuste puse cu lingura.
Moammma,ce pofta mi-ai facut.
Fac si eu cat de repede.

kity spunea...

super reteta si foarte interesant modul de preparare al spatzle!!

doralina spunea...

oare as putea sa scot din copozitie ouale si sa le fac de post?

mihaela spunea...

doralina sincer nu stiu daca ai putea sa scoti ouale.asta este reteta de spatzle...daca le faci de post ar mai ramane faina si apa in reteta si nu ar sta aluatul legat atunci cand ar fi in apa.
mai bine asteapta pina trece postul si le incerci atunci.
week-end minunat!!!

Bucatariadincarti spunea...

Buna Mihaela! Eu stau in Germania, dar nu am facut niciodata spatzle, dar reteta ta trebuie incercata.
Am o intrebare Ce numesti tu MP , acel aparat unde framanti aluatul. Si de la ce magazin il pot procura din Germania?!

mihaela spunea...

hallo iulia si bine ai venit in bucataria mea!

cand zic MP ma refer la masina de paine.pai eu o am din MediaMarkt,am un tefal XXL ca sa pot framanta aluat si dintr-un kg de faina.daca nu faci cantitati asa mari iti poti lua si o masina de paine cu o capacitate mai mica,de 750g spre ex.

Bucatariadincarti spunea...

Buna!!! Sunt fan inrait al blog-ului tau de acum trecuti de 2 ani, cand m-am casatorit si am fost pusa in postura sa gatesc. Fiind atrasa permanent de Germania, pentru inceput m-am delectat cu bunatati de la tine. Cel mai amuzant e ca pe atunci nu stiam o boaba de germana, iar quark-ul ma gandeam ca cine stie ce e. Acum gatesc cu placere, exceptand aluaturiele care ma innebunesc. Mi-am achizitionat un mixer mai maricel de la Bosch mix44 ce face si aluat, dar nu sunt chiar multumita. Imi voi achizitiona un MP si te tin la curent cu marile mele cuceriri in bucatarie. Calatorii placute (in bucatarie si aer liber) ca tot a venit caldura...