Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 12 ianuarie 2011

cozonaci de craciun





dragi cititori ai blogului bine v-am regasit in noul an,va doresc chiar daca mai tarziu "la multi ani" si 2011 minunat si plin de realizari.

abia acum apuc sa scriu pe blog reteta cozonacilor pe care i-am facut de craciun.i-am facut cu vreo 5 zile inainte si inveliti in folie alimentara s-au pastrat perfect pina in seara de ajun.de aceea m-am gandit sa impartasesc cu voi aceasta reteta,poate ee va fi cuiva de ajutor.

pt 3 cozonaci:
-4 oua
-600ml lapte
-200g zahar
-2 cuburi drojdie proaspata
-150ml ulei
-1,2 kg faina
-1/2 lingurita sare
-2 plicuri coaja rasa de portocala de la dr.oetker

umplutura:
-500g mac
-300g zahar
-1 ceasca(de cafea) plina cu lapte

drojdia am dizolvat-o cu 2 linguri zahar in laptele caldut(nu fierbinte) si am lasat-o 15 min.in faina cernuta de 2 ori am facut o groapa in mijloc si am pus maia de drojdie,zaharul dizolvat in restul de lapte caldut,coaja de lamaie,ouale batute usor si uleiul.am framantat aluatul 20-25 min si apoi l-am lasat la dospit pina si-a dublat volumul.

aluatul l-am impartit in 3 bucati care l-a randul lor le-am injumatatit.am luat o bucata de aluat si pe masa unsa cu putin ulei am intins-o cu mana unsa si am pus umplutura(pe care am facut-o dand in clocot laptele cu macul si zaharul si am lasat-o la racorit)

asa am procedat si cu restul bucatilor si apoi le-am unit cate 2,obtinand 3 cozonaci pe care i-am asezat in tava pregatita cu hartie de copt:

se baga tavile in saci de gunoi si se lasa la dopsit 3 ore,apoi se ung cu galbenus de ou si iaurt :


si se coc la 180grade pentru 45-50min.daca este nevoie se acopera cu hartie deasupra pt a nu se arde.

reci se pastreaza impachetati in folie alimentara.

5 comentarii:

Bianka spunea...

A reusit foarte frumos

Craita spunea...

Au iesit superbi si mie imi place umplutura cu mac

Emy spunea...

la multi ani Mihaela tie si familiei tale!
In fiecare zi de cand m-am intors la serviciu pe 4 ianuarie, ma uitam cu jind pe blogul tau sa vad ce bunatati mai postezi!
Azi, cand nu m-am uitat de dimineata, au aparut 2 postari!!
Cozonacii arata superb!
I-am dat sotului meu englez sa duca la serviciu din cozonacii facuti de mama si au avut un succes teribil!
Esti o gospodina grozava!

Paula ! spunea...

cred ca ai gresit cand ai scris ca ai pus drojdia in laptele ``fierbinte``.....aluatul nu creste pt. ca drojdia se opareste in felul acesta ! si cozonacii sant f bine crescuti ! nu, nu te cert ....doar ca alte fete pot strica astfel cozonacii !!cred ca e o greseala de tipar !

mihaela spunea...

paula daca tot m-ai tras de maneca voi corecta acum.de fapt este vorba de laptele caldut

o zi frumoasa sa ai!