Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 5 octombrie 2007

tort cu pere si praline



blat:

3oua
3linguri apa rece
125g faina
1plic praf de copt
100g zahar
1plic de zahar finess de portocale de la dr.oetker.

se bat albusele spuma tare cu cele 3 linguri de apa,punem zaharul si plicul de finesse si mixam in continuare



pina sta teapana spuma.se adauga apoi galbenusele


si la final faina+praful de copt,




turnam compozitia in forma de tort de 26cm


si am copt-o la 185 grade pina cand a iesit scobi curata.



rece am taiat blatul in 2.





pentru prima crema:

am batut 300ml smantana de frisca cu 1 plic zahar vanilat,pina a stat teapana


si apoi am pus in ea 10 praline maruntite


am pus crema pe blatul de jos,deasupra capacul tortului si am dat la rece.

pentru crema de fructe:
1plic budinca vanilie
400ml suc de mere
30g zahar
4 pere proaspete(eu am pus 2 proaspete si 3 din conserva)
2foi gelatina

perele se taie cuburi,cele proaspete le-am stropit bine cu zeama unei lamaie.
am pus budinca,sucul si zaharul la fiert


si cand a inceput sa se intareasca pe foc am adaugat fructele



si am lasat pe foc pina s-a ingrosat.cele 2 foi de gelatina le-am pus in apa rece si cand am dat cratita de pe foc le-am pus inauntru,am amestecat bine si compozitia am lasat-o sa se racoreasca.apoi am turnat peste capacul tortului.



se scoate din frigider si se indeparteaza inelul tortului.acesta se decoreaza cu cateva praline si cu frisca(eu l-am lasat asa simplu)
este putin acrisor si excelent pentru zilele de vara.

Niciun comentariu: