Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 16 septembrie 2011

placinta cu mere si vin







afara miroase a toamna....si pietele sunt pline de mere,prune si alte fructe de sezon.
am profitat ca marti s-a tinut piata la noi in cartier si am luat mere dulci si zemoase iar cu o parte din ele am facut aceasta placinta.

pt tava mare de aragaz (32x39)

aluat:
-800-900g faina
-400g unt(am pus 200g unt+ 200g untura)
-4 oua
-125g zahar
-1 priza sare
-1 plic praf de copt

umplutura:
-125g zahar
-500ml vin alb dulce(merge si suc mere neacidulat)
-2,5 kg mere
-2 pachete budinca vanilie

pentru aluat amestecam ingredientele intr-un castron incapator si dam coca rezultata la rece.pt ca a iesit mult aluat o jumatate l-am folosit acum iar cealalta parte am pus-o la congelator.

merele se curata si taie cubulete.zaharul se pune la caramelizat si cand s-a topit se stinge caramelul cu vinul,amestecand pina se dizolva toata crusta.se pun merele si se lasa sa fiarba 5min apoi adaugam budinca dizolvata in 4 linguri apa.tinem pe foc pina cand se leaga ca o budinca amestecul.lasam la racit:

in tava pregatita cu hartie de copt pune prima foaie de aluat si apoi compozitia rece de mere.am uitat sa amestec ceva stafide in budinca ,asa ca le-am presarat deasupra:


urmeaza foaia 2 de aluat intinsa pe folie alimatara si apoi cu ajutorul ei transferata peste mere:

se da tava la cuptorul preincalzit,la 185grade pentru 45min.ultimele minute eu am lasat numai rezistenta de jos.cand placintza a prins o frumoasa culoare aurie este gata.

se lasa sa se raceasca complet inainte de a fi taiata:


se poate pudra cu zahar sau servi asa simpla.
acestea fiind zise va doresc un week-end minunat si pe saptamana viitoare!!!!!



.

8 comentarii:

sarah spunea...

delicioasa lacinta cu mere.foarte bine arata.pup si week-end minunat!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Buna tare placinta,dupa cum arata.Pupici!

TeoBucatar spunea...

Ma omorati fetelor cu prajiturile cu mere si eu nu am timp sa fac desi imi
plac la nebunie!

mihaela spunea...

multumesc sarah,week-end placut si voua!

mihaela spunea...

da da e buna,foaia se topeste in gura!pupici

mihaela spunea...

teo,prajiturica asta e o nimica toata pe langa ce minunatii faci tu!!!!

Haplea spunea...

Imi place cum ti-a iesit placinta.

mihaela spunea...

multumesc haplea!
o saptamina frumoasa!