Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 15 august 2008

pastravi cu legume, la cuptor






o reteta simpla dar delicioasa

4 pastravi
o legatura ceapa verde
2 zucchini
1-2 rosii
sare,piper,boia
usturoi
rozmarin
ulei masline
1 lamaie/limette
3 ardei grasi



pestii curatati se stropesc din belsug cu zeama de limette ,condimenteaza in interior si exterior cu sare,piper,boia.in fiecare se pune cate o ramurica de rozmarin si ceva usturoi:


deasupra asezam legumele taiate nu foarte marunt.sare,piper si stropim totul cu ulei masline:

acoperim cu folie si dam la cuptor o ora,la 180 grade.


apoi se descopera si lasa 15min sub grill.se serveste imediat cu mamaliguta.

Un comentariu:

Adamas spunea...

Hmmmm arata delicios! Aseara am facut si eu o reteta similara dar nu chiar la fel :) Patrav cu cimbru si sos de vin rosu si unt. Se baga in burta pastravului cateva crengute de cimbru, se pune sare si piper, apoi se infasoara in folie de aluminiu (unsa cu ulei ca sa nu se lipeasca de peste) si se da la cuptor 20 - 25 min (timpul de gatit depinde de marimea pestelui) la 230 grade Celsius. Cred ca data viitoare o sa upgradez de la tine si o sa pun si un catel de usturoi si o felie de lime. Sosul insa este cel care da un twist retetei: se toaca o ceapa eschalotte (nu stiu cum ii spune in romana, este ceapa aceea cu doua nuclee) se pune intr-o cratita, cu o crenguta de cimbru, 125 mL vin rosu, sare si piper si se lasa la scazut pana raman cam 25 mL de vin, apoi se incorporeaza treptat 75 g unt rece taiat in cubulete mici. Untul trebuie sa se adauge in asa fel incat sa se topeasca in sosul de vin, dar sa nu fiarba. Am facut separat niste cartofi noi la cuptor peste care am presarat un pic de condimente Provencale, sare si piper (acum imi dau seama ca ra fi mers si niste usturoi) si ca sa avem totusi si ceva legume am facut o slata de rosii, cu castravete si masline negre (maslinele au mers foarte bine cu pestele). In final a fost idee buna sa facem salata pentru ca pestele cu sosul de unt au fost cam grele. Si ca desert am facut muffins cu zmeura si smantana pentru frisca. O sa incerc in curand si varianta ta la de pastrav la cuptor.
Sper ca te-am inspirat macar jumatate de cat ma inspiri tu pe mine cu retetele de pe blog :) Weekend placut!