Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 7 martie 2011

mucenici moldovenesti



In fiecare an pe data de 9 martie se sarbatoreste Ziua Sfintilor 40 de Mucenici din Sevasta.daca anul trecut am incercat reteta de aici si am fost tare incantati de ei,anul acesta m-am oprit a o alta reteta,tot de post,caci am intrat in postul pastelui.

-20g drojdie proaspata
-65g zahar
-55g margarina topita
-300ml apa
-600g faina
-putina sare
-1plic coaja rasa lamaie de la dr.oetker

-miere
-nuca sau nuca de cocos pt deasupra

din ingredientele scrise am pregatit un aluat care a dospit o ora.am impartit aluatul in 12 parti si am modelat din fiecare bucata, cate o fasie pe care am rulat-o la ambele capete ca in imagine:



am pus mucenicii in tava pregatita cu hartie de copt si i-am lasat 15min la dospit.


apoi i-am copt a 185grade,vreo 20min pina s-au rumenit.fierbinti se ung cu mierea topita si se presara nuca.din lipsa ei am presarat nuca de cocos.sunt deliciosi si se pastreaza foarte bine intr-o cutie de plastic inchisa.


.

6 comentarii:

Anonim spunea...

chiar cautam o reteta cu aluat de post.ii fac maine si iti spun cum au iesit.
eugenia

Bianka spunea...

foarte gustos

Unknown spunea...

asa mai da. am facut si eu dar nu de post foarte interesanta este forma lor,eu nu am mai vazut pana acum asa, dar data viitoare sigur am sa incerc
te invit si la mine sa vezi ce am facut.
felicitari

mihaela spunea...

eugenia sper ca v-au placut.iti multumesc ca ai ales sa incerci reteta srisa la mine pe blog.

mihaela spunea...

bianka esti o draguta,ca de obicei!
te pup

mihaela spunea...

diana draga mea am aruncat un ochi la tine in bucatarie si am vazut cat de minunati si cu siguranta deliciosi au iesit mucenicii tai.
eu am ales un aluat de post caci deja a inceput sfantul post al pastelui.