Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 21 iulie 2009

dulceata de caise








zilele acestea am gasit caise destul de ieftine la un magazin rusesc.si cum nimic nu se compara cu dulceata de caise facuta in casa,am purces la treaba.

-2 kg caise
-1 kg zahar
-zeama unei lamai

fructele se spala si se scot samburii.se pun impreuna cu zaharul intr-un castron si lasa de seara pina dimineata:



se ia o cratita de teflon si se pun la fiert fructele si sucul lasat+cel de lamaie,la foc domol,amestecand cam la 20min:

dupa o ora si jumatate,am facut testul,punanad cateva picaturi pe o farfurie si am lasat la racit.pentru ca aveam consistenta dorita am oprit focul:



borcanele spalate(au iesit 4 si putin) se pun la sterilizat in cuptorul incins,pentru 25min apoi se lasa sa se racoreasca.dulceata fierbinte am pus-o in borcane,le-am infiletat si pus cu capacul in jos pina s-au racit:


la micul dejun cu unt si paine de casa .....o minune.inca nu am gasit aici o dulceata de caise cumparat care sa o poata egala.

edit:
daca tot suntem in romania in vacanta am profitat si anul acesta (2011) de caisele gasite la tarani in piata si am mai facut o tura de dulceata:

si aici frumos aranjata pe noile rafturi ale camarii mele din romania:


astept si piersicile acum sa fac cateva borcane si de dulceata de piesici.


.

8 comentarii:

Cristina - L`atelier Jolie spunea...

ce bine arata ....
Mi-ai facut pofta!
Tare-mi mai place dulceata de caise!

kity spunea...

te asteapta un premiu la mine pe blog!

Anonim spunea...

Ho,
de ce nu folosesti zaharul de la Dr. Oetcker, 2:1; in 5 minute ai facut totul.
Cristina

mihaela spunea...

nu folosesc acest zahar pt ca-mi place sa fac dupa metoda asta imbatranita a mamei si bunicii mele.

Anonim spunea...

Incearca te rog gemurile de la firma D'arbo (firma austriaca) , mai aes cele cu 75% fruct, sunt bestiale.

Cristina

Anonim spunea...

credeti ca e mai buna ciorba cu oase sau cu carne macra?

Larisa spunea...

Buna,Mihaela! tocmai am terminat de facut dulceata;nu pot sa-ti zic decat ca e o bunatate;nu ma mai satur de gustat,nici eu ,nici fetitele mele. Iti multumesc!

mihaela spunea...

larisa ma bucur tare mult.si noua ne place la nebunie dulceata de casa,mai ales cea de zmeura si caise.