Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 8 octombrie 2008

cozonac impletit cu mac


cat de mult ne place macul cred ca v-ati dat seama,mereu fac cozonaci cu el.reteta se poate adapta la orice umplutura aveti chef.

reteta de la Leea

aluat:
450g faina
50g zahar
1 plic ((7g) drojdie uscata sau 1/2 cub drojdie proaspata
120 ml lapte
115g unt
60 ml apa
1 ou
1/2 lingurita sare

pt umplutura:
500ml lapte
zahar dupa gust
200g mac macinat
1 budinca vanilie

pt uns:
1 galbenus
2 linguri smantana
putin zahar sau crocant

umplutura se face cu cateva ore bune inainte,eu am facut-o seara si cozonacul in ziua urmatoare.se fierbe laptele cu budinca si zahar dupa gust si cand incepe sa clocoteasca se pune macul,amestecam bine si lasam sa se ingroase.apoi rece il tinem la frigider pina cand il folosim.

pt aluat m-am folosit de MP,l-am framantat si dopsit apoi l-am intins intr-o forma cat de cat dreptunghiulara pe hartia de copt(asa ete mult mai usor de pus in tava,fara bataie de cap).

impartim aluatul in 3 parti(am tras usor linii cu cutitul si taim marginile fasii iar umplutura o punem pe mijloc:



incepem sa impletim aducand pe rand cate o fasie peste umplutura:



la final ungem cu galbenus si presaram crocantul apoi dam la cuptor,180 grade cam 30min:



rece feliem.aluatul este foarte fain,se lucreaza excelent,pufos chiar si a doua zi.

9 comentarii:

Anonim spunea...

hmm,ce bine arata,de fapt cam toate retele imi plac,si imi fac singura rau cu mana mea ca s la regim,eu...si cand le vaaaadddd:)
minunate retele si prezentarea.
Doamne ajuta!

Niko spunea...

Ce bine arata!
Ti-am mai spus: esti mare gospodina
De multe ori nici nu apuc sa citesc reteta cea noua ca apare o alta si tot asa.....
Felicitari!

Mona spunea...

Buna Miha !!..am trecut sa vad ce mai faci...si am dat peste frumusetea asta de cozonac cu mac..si ce impletitura ai facut...sincere felicitari pentru tot ceea ce faci...ferice de sotul tau si mai ales Fluturasul ca au o asemenea sotie , respectiv mamaica gospodina..
te pup :)

Anonim spunea...

Ce bunatate, arata asa bine!!! Felicitari!

Anonim spunea...

Arata foarte bine cozonacul, nu ma indoiesc ca este si taaare delicios. Felicitari, Mihaela!

mihaela spunea...

ma bucur ca va place cozonacul.a mai ramas si azi cate o felie pt cafeaua de dimineata si este la fel de pufos.trebuie tinut insa la frigider sa nu se acreasca crema.

Anonim spunea...

Ei la asta nu m-am gandit ,impletitura asta am facuto cu multe impletitutri numai cu mac nu si il adoram si noi.Merci de idee.

mihaela spunea...

nicolina ma bucur ca iti face cu ochiul reteta.si noi am manca cozonac cu mac saptamanal asa mult ne place.
daca nu iti place sa folosesti budinca poti inlocui cu aceeasi cantitate de amidon.

Anonim spunea...

Arata nemaipomenit, cozonacul asta vreau sa il fac eu de Craciun, o sa iti scriu cum mi-a iesit. Nu am zarit in magazine "crocant " de care folosesti tu, o sa caut ca arata f bine pe cozonaci, sper sa gasesc si eu.
Felicitari pentru toate retetele, sunt nemaipomenite!