Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 9 martie 2009

"sfintisori" sau mucenici











de obicei se fac din aluat de cozonac cu ou si lapte,dar pentru ca suntem in postul pastelui,i-am facut dupa reteta de mai jos:

175ml apa minerala
60g ulei sau margarina
1 cub drojdie proaspata
55g zahar
1 priza sare
400-450g faina

putina miere
migdale/nuca macinate

se framanta din toate ingredientele un aluat omogen care se lasa la dospit 1h.se imparte in mai multe bucati egale,pe masa usor infainata si se trece la modelarea "sfintisorilor":

se rasucesc ca un prososp la stors:


gata primul:

se aseaza in tava pregatita cu hartie de copt si lasa la dospit inca 45min:


se coc la 180 grade,cu ventilatie pina se rumenesc frumos,vreo 20-25min cred:


apoi se ung imediat cu miere incalzita 20sec. la MU si se presara nuca:


sunt foarte pufosi,matei a mancat 1 si jumatate ceea ce ma bucura tare mult.

.

6 comentarii:

Unknown spunea...

Mihaela , in primul rand vreau sa-ti spun ca arata foarte bine acesti mucenici!!!
In al doilea rand vreau sa-ti zic ca blogul tau imi este cel mai drag.Dupa ce intru pe el,parca nu as mai iesi...asa multe lucruri frumoase ai pe el...offf...Te felicit pentru tot ceea ce faci!!!Multi,multi pupici dulci!!!

Ral spunea...

Foarte bine arata sfintisorii tai!

Mi-am facut si eu blog culinar mai altfel... te invit sa ma vizitezi si daca-ti place sa te abonezi :D

http://openbucket.blogspot.com/search/label/COOKING%20AND%20FOOD

Mihaella Gheorghiu spunea...

sunt la currrraaaaa...uh!renunt.evident macar sa gust un pic din mucenicii tai....si nu numai!

Anonim spunea...

Vai , Doamne.Imi ploua in gura.Tare bine arata.Sunt sigura ca sunt si gustosi pe masura.

Emi UK spunea...

Sa stii ca mi-am luat inima in dinti aseara si am facut reteta ta, Mihaela!! Am framantat voiniceste la mana si mi-au iesit 8 mucenici mai mari si foarte gustosi...cu miere de la Lidl englezesc! Multumesc pentru idei, esti maestra in arta copturilor! :)

mihaela spunea...

emi ma bucur tare mult ca i-ai incercat!sper ca v-au placut si la anul vei incerca cealalta reteta.te pup si iti doresc un week-end frumos!