Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 29 noiembrie 2008

paine taraneasca franceza




reteta o am de aici.
dupa6 zile si multa rabdare rezulta o paine delicioasa cu o coaja usor crocanta si miez cu gauri asa cum ne place noua.

asadar sa incepem aventura:

ziua 1:
225g faina alba de grau
150ml apa calduta

ziua 4:
375g faina alba de grau
250ml apa calduta

ziua5:
300g din compozitia de starter
300g faina alba grau
200ml apa

aluat final
450g starter
450g faina-amestec alba+arpacas
250-300ml apa
1 lingurita sare

in prima zi amestecam apa cu faina:


rezulta acest amestec destul de moale:


care se acopera cu o folie alimentara


si lasa la temp camerei pina in ziua4.aluatul incepe sa aiba mici besicute pe suprafata si miroase a acru.

ziua4:
la aluatul din castron amestecam faina si apa si lasam 24 ore.aceasta este cantitatea de starter cu care vom lucra mai departe.

castronul il acoperim cu folie.

ziua5:asa se prezenta aluatul:

in aceasta zi-a 5-a,vom manca si painica daca avem noroc.

300g din compozitia de starter (restul se arunca) o amestecam cu 300g faina si 200ml apa,avem un aluat usor elastic si moale



si lasam la temp camerei 3 ore,pina cand observati ca va crste usor aluatul.
apoi ne pregatim de marea finala:

cantarim 450g din acest aluat si-l amestecam cu apa,cele 2 faini si sarea.NU punem drojdie,aluatul va creste cu rabdare de la sine.asa arata al meu dupa 9 ore,inainte de a-l arunca in cuptor:

i-am facut cateva taieturi,l-am pus pe tava si lasat inca 2 ore.apoi am incalzit cuptorul al 225 grade si am pus painea pentru 20min apoi am redus la 200 pentru inca 15-20min.


sper sa aveti curajul si rabdarea sa o incercati macar de curiozitate.

Un comentariu:

ama spunea...

wow! initial am crezut ca nu vad bine: 6 zile sa fac o paine???!!! :))
dar m-ai facut tare curioasa si sigur incerc si eu reteta :)