Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

duminică, 21 septembrie 2008

baghete in toate felurile








mi-am luat de curand o tava speciala de copt baghete.si am tot incercat de atunci diferite retete pe care m-am gandit sa le adun aici.

cam asa arata tava:



si prima reteta: baghete cu tarate si 2 tipuri de faina



250ml apa
150g faina secara

50g tarate

2 albusuri

300g faina alba,grau

1 cub drojdie proaspata

1lingurita sare

1lingurita zahar brun

1 lingura ulei

aluatul framantat si dospit in Mp se imparte in 3 bucati din care modelam baghete.se pun in forma,se fac cateva crestaturi pe fiecare si se lasa sa mai stea 15-20min,


apoi se coc la foc potrivit.

2.bagheta cu seminte de floarea soarelui


1 cana(de lapte) cu apa
1 cub drojdie
500g faina

50g seminte floarea soarelui,usor prajite

1 lingurita miere
1 lingurita sare

2 linguri ulei masline

aluatul framantat si dospit in Mp,se imparte in 3 bucati,modeleaza baghetele


ce se pun in tava si lasa sa se odineasca 15min apoi se coc.

3.baghete cu tarate si rozmarin



250ml apa+lapte
30g tarate grau
5linguri ulei masline
450g-500g faina alba
1 cub drojdie
1/2 lingurita rozmarin tocat
1 lingurita rasa sare
2 lingurite zahar brun


rozmarinul nu se prea vede in bagheta dar ii da o aroma super.

4.baghete cu alune/nuci



450g faina
1 cub drojdie
100g nuci sau alune tocate grob
250ml lapte
1 galbenus
cate o lingurita sare si miere

aluatul framantat si dospit la Mp.nucile tocate grob se adauga dupa semnalul sonor:




5.baghete "toscana"


400-450g faina
1plic drojdie uscata
150ml vin alb sec
50ml ulei masline
100ml apa
100g parmezan
2oua
50g masline negre si verzi
1 lingurita sare
1lingurita zahar

6.bagheta cu ceapa si alune

250ml lapte
500g faina alba
35g ceapa prajita(cumparata,dar se poate face si acasa)
50g alune tocate mare
1 cub drojdie proaspata
1 lingurita sare
1 lingurita miere

aluatul dospit si framantat la Mo se imparte in 3 buc,modelam baghete si coacem 40min.

7.baghete cu iaurt si faina integrala

reteta de la LauraS.


45g seminte de in
190ml apa fiarta
120g iaurt simplu
200g faina integrala de grau
210g faina alba
1 lingurita sare
1lingurita zahar
1 cub drojdie

semintele se pun in MP,se toarna apa clocotita si lasa sa stea 1h.apoi se framanta un aluat care il lasam la dopsit,modelam 3 baghete si le coacem la foc potrivit.

8.baghete cu rosii in ulei





-60g rosii uscate
-450g faina alba
-150g faina integrala
-400ml apa
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar
-1 cub drojdie proaspata

aluatul framantat si dospit in masina de paine se imparte in 3 bucati si se modeleaza baghetute pe masa usor infainata.se coc la 200grade.

9.baghete cu faina de arpacas
~cantitate pt 6 baghete~


-500g faina arpacas
-500g faina alba grau
-50g drojdie
-1 lingura sare
-1 lingura miere
-40g tarate
-550ml apa

aluatul framantat si dospit in masina de paine se portioneaza si se coace in tava de baghete.
o parte le-am congelat imediat dupa racire.se consuma in termen de 1-2 luni.

10.baghete cu ceapa prajita si faina integrala




-40g ceapa prajita(cumparata in cazul meu)
-250g faina alba
-200g faina integrala
-300ml apa calduta
-1 cub drojdie
-1 lingurita sare
-1 lingurita miere

aluatul framantat la MP se imparte in 3 bucati,modeleaza baghete si se coc la cuptorul preincalzit,la 185 grade.

11.baghete

6 comentarii:

Sabina spunea...

super, mihaela ...poate gasesc si eu o astfel de tava ...

roxana.m. spunea...

bravo,miha!n-am mai vazut pana acum tavi pt baghete.foarte utile.si ce de retete.felicitari.
si eu fac mereu paine de casa.inca odata felicitari pt blog

mihaela spunea...

fetelor au am luat tava de pe amazon cu 12 euro,nu am gasit in magazin sau poate nu am cautat eu destul.

roxana.m. spunea...

am intrat si eu pe amazon si sunt o multime de modele de tavi,ai deptate.

Edith spunea...

foarte faina tava si painicile sunt suuper! Eu nu am curaj sa ma apuc de paine (in afara de cea a pocai cu praf de copt) :((

lvmircea spunea...

esti o adevarata profesionista,imi place foarte mult.multumesc