Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 7 martie 2012

painite pentru dejun


aluat:
-210ml apa
-1 lingurita miere
-1 lingurita sare
-1 plic drojdie granulata
-300g faina alba
-50g faina integrala de grau
-30g unt

ingredientele le-am pus in ordinea scrisa in cuva masinii de paine si am framantat aluatul si l-am lasat la dospit.apoi am scos pe masa infainata si am format painite ,




pe care le-am pus in tava pregatita cu hartie de copt si le-am lasat la dopit inca 20min apoi le-am copt la 200grade pina s-au rumenit.

.

10 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am venit dupa mirosul acesta bun si frumos.Grozave painici.Pup!

Mihaela spunea...

pot inlocui untul cu ulei? si cam cat ulei?

mihaela spunea...

multumesc Dia!

mihaela spunea...

sigur ca poti inloui untul cu ulei normal sau de masline.cam 2-3 linguri ajung.
spor la treaba!

Maria spunea...

Imi plac tare mult painicile, chifele....facute de casa pentru micul dejun:)!!!!Pupici:X

mihaela spunea...

multumesc maria,pup!

Mirabela spunea...

buna, e prima data cand postez dar te urmaresc de mult iar bloggul l-am adaugat la favorites, am incercat si cateva retete si sunt fff multumita de rezultat :D am o intrebare pt reteta aceasta: As putea sa o fac numai din faina integrala si sa renunt la sare? si inca una :P, se poate da si bebeilor de 8 luni?

mihaela spunea...

mirabela bine ai venit in bucataria mea si ma bucur ca retetele scrise aici te ajuta si te inspira!


sa renunti la sare la reteta aceasta nu ar fi nici o problema.nici miere nu ar fi potrivita pentru un bebe de 8 luni.eu una lui matei la 8 luni inca nu i-am dat paine si mancare gatita de la noi,ii faceam lui separat supici si diferite mancaruri de legume si carnita.

eu cand fac paine numai cu faina integrala folosesc un plic de sauerteig(am vazut ca in romania se gaseste la magazinele DM)pentru a afana putin aluatul si a nu se intari.

Mirabela spunea...

iti multumesc ffff frumos pt rasp :)
nici eu inca nu i-am dat paine nici mancare de la noi ci in fiecare zi ii fac separat proaspat si cu carnita sau oua(doar galbenus) de la bunica de la tara sau cu produse bio :D de la cat timp imi recomanzi sa-i dau paine? fetita mea e cam slaba, mult sub kilograme si ia supliment de fier si calciu, nu-mi place sa i le dau caci sunt chimicale dar pediatra mi le-a descris, in unele privinte nu prea sunt de acord cu pediatra, de exemplu, la 6 luni jumate mi-a zis sa-i pun sare in mancare, dar nu i-am pus niciodata si nici nu ma grabesc sa-i pun. in privinta painii, am citit ca e bogata in fier iar multi o recomanda si de la 8 luni, iar altii si dupa 1 an, as vrea sa procedez cat mai corect si orice sfat imi vei da va fi binevenit. eu drojdia la paine o dizolv cu zahar iar pt fetita m-am gandit sa folosesc zahar brun/brut, cca 1vf lingurita. imi cer scuze ca te stresez cu problemele mele si iti multumesc frumos pt fiecare reteta/postare pe blog. multa sanatate fluturasului matei, tie si familiei tale :*

mihaela spunea...

mirabela eu lui matei dupa 10 luni am inceput sa-i dau din mancarea noastra.sare nu puneam(vegeta sau chestii din astea nu folosesc oricum)direct in supa ci dupa ce ii scoteam lui 1-2 portii separat puneam condimente si ceva verdeturi in plus.

paine noi nu mancam de felul nostru prea multa,primea o feliuta la micul dejun si drojdia o dizolvam cu zahar brun sau chiar deloc(la masina de painecand framant am observat ca nu e necesar sa pui zaharul sau mierea la aluat)

aici in germania in general la 6 luni se recomanda inceperea diversificarii la copiii alaptati la san si se face cu pireuri de legume, nu ca in tara cu sucuri si fructe.

sare dupa 1 an am folosit iar ou tot atunci.
imi poti scrie si mail pe adresa s_tana@web.de sa povestim mai amanuntit.

pupici si numai bine!