Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

duminică, 11 octombrie 2009

painici cu untura




500g faina
190ml lapte
125ml apa
60g untura
1 cub drojdie proaspata,45g
1 lingurita rasa sare
1 lingurita miere

se framanta un aluat din ingredientele de mai sus care se lasa o ora sa dospeasca.se imparte apoi in 9 parti cat de cat egale din care se modeleaza bilute ce se pun in tava pregatita cu hartie de copt.cu ajutorul feliatorului de mere trecut prin faina se stanteaza painicile.aveti grija sa nu apasati prea tare si sa le taieti pina jos.


se pudreaza cu faina si se lasa la dopsit inca 45min:


se coc la 200 grade pentru aprox 20min.



in cuptor se aseaza sub tava o cratita cu apa fiebinte.noi le-am servit fierbinti la micul dejun....minunate!!!!

12 comentarii:

Mariana spunea...

Cred ca sint minunate!
am sa fac si eu!mai ales ca am untura destula!

FLIK-FLAK spunea...

Bun gasit!
Cu ce se poate inlocui untura? Cu unt? La ce foloseste vasul cu apa pus in cuptor?
Multumesc!

mihaela spunea...

lavinia bine ai venit!
se poate inlocui untura cu unt dar aici e toata smecheria...raman pufoase si a doua zi.cantitatea e mica,nici nu se simte.dar daca nu ai in casa merge si untul

cratita cu apa se pune in cuptor pt a face painitele o coaja usor crocanta si miezul ramane moale.

spor la treaba!

mihaela spunea...

mariana sa le incerci daca ai untura.sunt convinsa ca o sa va placa.

o zi frumoasa!

FLIK-FLAK spunea...

auzisem eu cumva ca asta e rolul apei puse in cuptor, insa vroiam confirmarea de la o minunata gospodina.
numai bine!

daniela spunea...

Arata ca iti da pofta sa le mananci!Chiar acum ma duc sa pun de framantat!

mimita-k spunea...

Felicitari...ce super arata toate!

FLIK-FLAK spunea...

Mihaela, nu e cam multa drojdie pentru 500g faina?
Si inca o intrebare: Tu cand scoti painea din vasul in care s-a dospit o mai framanti vreun pic?
Multumesc!

mihaela spunea...

aici cubuletul este pt 500g,nu mai stiu daca si in romania este la fel.tu pui asa cum obisnuiesti in mod normal.

dupa ce scot painea din vasul in care dopeste sau din cuva masinii de paine (unde o framant cel mai des)nu ii mai fac nimic.adica ii dau forma dorita,pun in tava si acolo mai las inca 20-30min sa se odihneasca.

cel mai bine sa bagi tava intr-o punga mare(eu folosesc saci mari de gunoi) pe care o legi la gura


spor la treaba!

FLIK-FLAK spunea...

iti multumesc ca ai fost pe faza.
Voi face intocmai!
Numai bine!

FLIK-FLAK spunea...

Sper sa nu gresesc dar nu cred ca am facut pana acum chifle mai bune!!!!!!!!!! Abia le-am scos din cuptor si mi-a placut la ele mai ales faptul ca au coaja crocanta, ceea ce nu mai obtinusem anterior si sunt foarte foarte pufoase. Pacat ca se simte un pic mirosul drojdiei. Dar o sa le refac cu siguranta cu o cantitate mai mica de drojdie.
Tu Mihaela , ce reteta de paine faci cel mai des?

Agenda di Nico spunea...

Super chiflele...trebuie sa le fac neaparat !
Mai demult vroiam sa-mi iau forma asta de taiat marul ...ce pacat
:-(( ...faceam azi chiflele !!!
o zi buna...pa!!!