Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 23 februarie 2011

impletitura cu budinca si zmeura




aluat:
-6 linguri zahar
-150ml lapte
-1 plic drojdie uscata
-1 lingura buna untura(sau unt)
-400g faina
-sare cat luam intre 3 degete


umplutura:
-1 budinca vanilie
-400ml lapte
-3 linguri zahar
-100g zmeura congelata

in plus:
-1 galbenus
-2 linguri lapte
-crocant

aluatul l-am framantat la masina de paine.se poate ca acesta sa mai ceara faina.ideea este sa avem un aluat elastic care nu se lipeste de maini.se lasa la dospit si se intinde pe masa usor infainata sub forma unui dreptunghi.

cat aluatul este la framantat si dospit ne ocupam de umplutura: fierbem budinca cu laptele si zaharul si lasam sa se raceasca.
aluatul intins il impartim imaginar in 3 pe lungime.partile laterale le taiem fasii(ca in foto) iar pe mijloc punem umplutura de budinca si zmeura pe care eu am zdrobit-o:



incepem sa impletim aducand fasiile laterale spre mijloc,una din stanga,alta din dreapta:

cand am terminat punem impletitura in tava cu hartie de copt,ungem cu galbenusul amestecat cu 2 linguri lapte si presaram deasupra crocant.coacem aproximativ 40-45min la 175grade:



lasam sa se raceasca complet inainte de a taia.
sa aveti pofta!

11 comentarii:

janet spunea...

Ce bine arata...am facut si eu mai de mult asa ceva,iar acum am facut cu mere.Foarte bune!
O seara buna!

Lia spunea...

Imi lasa gura apa :)

Unknown spunea...

Miha cand vreau sa fac ceva bun cald la cuptor la tine gasesc... clar :)
Vreauuu si eu. :D

Federica Simoni spunea...

che delizia!! è sempre un piacere passare a trovarti! baci!

mihaela spunea...

janet am aruncat un ochi la tine pe pagina si am vazut cat de delicios arata impletitura ta.cred ca o voi face intr-una din zilele cand am mai mult timp caci am observat ca este ceva de munca la aluat.

mihaela spunea...

lia si bianca "musai" sa incercati impletitura.e delicioasa!

mihaela spunea...

isabela cu drag ti-as oferi o bucata dar nu a mai ramas nici o firimitura.eu am oaspeti din romania si ii rasfat cu dulciuri cat mai stau pe aici.
sambata cand pleaca iti trimit pe ei si putin soare ca la noi este ziua din plin.

Mihaela spunea...

Presupun ca nu este mare diferenta daca folosesc drojdie normala, ca am ramas fara uscata de tot, nu?
Abia astept sa fie gata, sper macar la gust sa fie buna, ca la aspect presimt ca nu-mi iese asa sigur :)

mihaela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
mihaela spunea...

tizo fii optimista si foloseste cu incredere drojdie normala,cantitatea pt 4-500g faina.aici in germania ar fi un cub de 45g recomandat la aceasta cantitate de faina.impletitura este foarte simpla,important este sa nu ramana spatii libere si la capete sa strangi bine pt a nu curge umplutura.

te astept sa-mi spui cum a iesit.o seara minunata si spor la treaba!

Anonim spunea...

ai retete minunate si am incercat cateva ma intreb de ce nu ai instalat print frendly ca sa putem print retetele