Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 21 iulie 2011

zuspeis-mancare scazuta de dovlecei








gradina bunicilor produce dovlecei destui incatcsa ne putem rasfata des cu ei.aceasta mancare este foarte cunoscuta in banat si in zona bunicilor mei(poate si in alte zone ale tarii) iar la noi in casa se face in fiecare an des ,in aceasta perioada


-2 cepe
-1 dovlecel mare
-200ml smantana dulce,30% grasime
-1 pahar mic apa
-1 lingura faina
-marar
-sare,piper

dovlecelul se curata de coaja si seminte si se da pe partea mare de la razatoare.se presara cu sare si se lasa 10-15min.
intre timp tocam ceapa si o punem la calit in 2 linguri ulei,amestecand sa nu se lipeasca.adaugam dovlecelul stors de zeama lasata si il lasam si pe el 3-4 min la dinstuit.


presaram faina,adaugam smantana si apa si fierbem mancarea la foc mic:

dupa 15min adaugam si mararul:

lasam sa scada si apoi gustam de sare si piper.se serveste calda sau rece cu paine prajita.
sa aveti pofta!!


.

5 comentarii:

Haplea spunea...

Yuuumy, arata foarte bine.

jurnal de gospodina spunea...

ador mancarea asta..si in zona noastra se face la fel
nu demult am facut si eu si mi-e pofta din nou :)

Dorina spunea...

Bunica mea , ardeleanca , facea des mancarica asta , ea si tatal meu erau mari iubitori de zuspais de dovlecei.

tatiana spunea...

bunica mea este de la Sasca Montana(jud. Caras Severin), ea punea si o lingurita de otet in mancare si in loc de smantina dulce punea lapte acru. Zuspaisul de dovlecel era mancare de vara, asa ca un pic acrisor se potrivea bine. Oa, ce vremuri frumoase.....

mihaela spunea...

tatiana eu sunt din satul vecin,slatina nera!
ce ma bucur sa te am in bucataria mea! cunosc si varianta cu otetul o folosea si bunica dar apoi am avut o perioada vaci si a imbunatatit reteta.

chiar ce vremuri...eu inca mai am bunica la sat,dumnezeu sper sa o tina sanatoasa si in viata cat mai mult si sa ne mai bucure in vacante cu deliciile ei.parca nimic nu se compara cu turtele bunicii!