Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 28 octombrie 2011

sucitura(rulada) cu gutui




la noi se apropie un week-end prelungit.marti avem liber si ne-am luat si luni sa putem merge pe undeva,daca vremea tine cu noi...iar bucataria ramane inchisa.
va invit acum sa savuram impreuna o felie de sucitura(asa ii zice la noi acasa) cu gutui,un deliciu care in familia mea se face in fiecare toamna.



aluat:
-200ml lapte cald
-1 plic drojdie granulata
-55g zahar
-2 linguri iaurt(de vanilie am pus eu)
-1 ou
-400 g faina
-sare cat luam intre 3 degete

umplutura:
-5 gutui
-1-2 mere
-zahar dupa gust

aluatul l-am framantat la masina de paine,dar daca nu aveti puteti framanta cu mana: puneti drojdia la dizolvat in laptele caldut cu ceva zahar pentru 5 min.cerneti faina in castron,facet o groapa la mijloc unde puneti iaurtul,oul si zaharul.turnati drojdia si framantati un aluat molicel(ca lobul urechii) pe care il lasati la dospit.

intre timp curatam gutuile si merele si le dam pe razatoarea mare.le punem la calit impreuna cu zaharul intr-o forma de teflon pina cand scade tot lichidul.lasam sa se raceasca complet.

pe masa usor infainata intindem aluatul dreptunghiular si punem umplutura:


rulam strans si asezam ruloul in tava pregatita cu hartie de copt.daca e mai mare il indoim la un capat,nu-i bai!

se coace la 175grade,cu ventilatie pentru 35-40min.se lasa sa se raceasca inainte de taiere.
sa aveti pofta si un week-end minunat!!!!


.

8 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Trebuie sa stai bine cu rabdarea ca sa o astepti sa se raceasca.Te pup!

mihaela spunea...

DIA,am scos tava din cuptor si am fugit repede in parc cu matei :))altfel ii tot dadeam tarcoale la cat de ispititor mirosea!

TeoBucatar spunea...

Faina sucitura ta!Si gutuia cred ca a facut-o minunata!Pup!

In bucatarie cu Aziz spunea...

Vai cum arataaaaa!!!sora mea facea rulada asa ...parca ii simt mirosul si acum...

Antonina spunea...

Faina sucitura!! ii buna cu de toate,nu-i asa?

mihaela spunea...

teo ai dreptate,cu gutui au un gust delicat!

mihaela spunea...

aziz e timpul sa o faci si tu,asa grea nu este!

mihaela spunea...

danke anto! da o poti face cu ce ai la indemana!