Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 4 decembrie 2009

sarmalute in oala de lut






-1 varza murata mare
-500g carne tocata
-2 cepe
-1 morcov mare
-1 cana orez
-sare,piper,boia
-500ml sos rosii
-leustean

varza se desface in foi la care se taie partea vanoasa.se calesc in 2 linguri ulei ceapa,morcovul razuit si carnea tocata.se lasa sa scada zeama si adauga orezul.se tine pe foc amestecand uneori pina cand acesta devine sticlos.se condimenteaza cu sare,piper,boia si putin leustean si se lasa compozitia sa se racoreasca.se pune in frunze si impacheteaza.in oala de lut tinuta in apa rece pt 35min se aseaza frunze de varza si costita afumata taiata bucati,apoi sarmalutele impachetate:

se toarna sosul de rosii si apa cat acoperim sarmalele si punem capacul oalei.dam la cuptor,la 200grade pt 3 ore:

servim cu smantana si paine proaspata de casa.

12 comentarii:

FLIK-FLAK spunea...

cum intretii aceasta oala? o folosesti exclusiv la sarmale, caci am auzit ca nu trebuie spalata cu detergent,ci doar cu apa fierbinte, ca tr pusa in apa inainte de a pune la cuptor ceva in ea....

Ruxi spunea...

ce bine le sta in oala asta .vreau si eu o oala din asta...cred ca am avzut anu trecut la sinaia la un targ ...dar cred ca se gasesc si in bucuresti nu?

mihaela spunea...

lavinia ai dreptate,oala se spala cu apa fierbinte si buretele,apoi eu o las afara,la aer, sa se usuce bine.daca o pui imediat in dulap Mucegaieste.
eu una am primit-o cadou iar alta(cea pe care o folosesc in romania) am cumparat-o de pe marginea drumului cand am fost la socrii in oltenia.erau o gramada de minunatii din lut,abia astept sa trec si anul acesta pe acolo sa mai iau cateva.

Narnia spunea...

Am venit sa-ti urez sarbatori fericite si un an nou care sa-ti aduca sanatate, bunastare, dragoste intelegere si ce iti doresti mai mult !

Cu drag, Narnia.

Ana-Maria spunea...

Immmmm...miroase a Craciun din bloggul tau....asa ca iti doresc un Craciun fericit si sarbatori cu bucurie alaturi de cei dragi!:)

dana spunea...

Craciun fericit alaturi de cei dragi!!LA MULTI ANI!

Miha spunea...

Craciun fericit! Sanatate, multe impliniri si dragoste!

Pupici si imbratisari cu drag!

Gabriela Cara spunea...

Mihaela, draga mea, ai facut niste sarmalute minunate si bineinteles gustul este deosebit atunci cand sunt fierte in oala de lut. Si eu folosesc vase de lut (craticioare mai mari, mai mici) si orice mancare gatita in ele este mai gustoasa.
Pentru fetele interesate din Bucuresti, aceste vase se gasesc la diferite targuri traditionaliste, organizate si acum cu ocazia sarbatorile de iarna.
Iti doresc un Craciun fericit si imbelsugat! Pupici!

Anonim spunea...

Iti doresc un craciun fericit si un an nou plin de bucurii alaturi de cei dragi!
La multi ani!!

Catrinel spunea...

Sarbatori fericite si multa sanatate!Iti multumesc pentru retetele tale minunate!Craciun fericit!

Anonim spunea...

Multa sanatate, fericire in suflet, liniste in casa si multe impliniri in anul care vine, alaturi de cei dragi.
Sarbatori fericite!

diana spunea...

Sarbatori frumoase si linistite, care sa va umple sufletul de bucurie, incredere, speranta si iubire!