Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 21 februarie 2013

gomboti cu prune congelate

 ce faci cand pofta e mare si magazinul din colt nu are prune proaspete,folosesti congelate?!asa am facut eu dupa ce ieri o prietena draga mi-a tot facut pofta de galusti,gomboti sau cum s-o numi ele prin diferite parti ale lunii.






 pt aprox 30 bucati:

aluat:

-1kg cartofi
-500g faina
-60g unt
-2 oua
-putina sare

-jumatati de pruna din congelator
-1 lingura unt
-200g pesmet
-5 linguri zahar



cartofii cuburi se pun la fiert in apa cu putina sare.se fierb si trec asa fierbinti prin presa de cartofi apoi lasa sa se raceasca.pe frigul de afara am scos castronul 15 min pe terasa si gata raciti au fost.
se amesteca cu untul moale,ouale si faina,putina sare.




aluatul se lasa sa stea 15-20min.se imparte in jumatate.eu am facut din jumatate gomboti din cealalta parte voi face galusti simple pentru friptura cu sos.
se imparte in bucati aluatul si se pune cate 2 jumatati de pruna in fiecare parte.se formeaza galusti:




intre timp punem o cratita cu apa si sare la fiert si cand incepe sa clocoteasca punem galustile formate la fiert:



pregatim si pesmetul prajit intr-o lingura unt,il amestecam cu zahar si scotisoara si tavalim galustile prin acest amestec.

sa aveti pofta si spor daca le veti incerca!


.

7 comentarii:

Kyra spunea...

Mmmm, ce m-ai lovit!
Preferatele mele!

Unknown spunea...

E un privilegiu sa mananci acum gomboti cu prune :P Eu de unde sa iau prune?...pana la toamna am de asteptat :) Pup

mihaela spunea...

paula eu am gasit prune congelate la magazinele Lidl.sunt foarte bune,fara os si nu lasa deloc zeama.le recomand.

mihaela spunea...

kyra, si la ale noastre!
si acum cred ca voi face de cate ori am pofta cu prune congelate

ovi spunea...

gomboti gata congelati la mag Auchan, doar de pus la fiert... merita incercat daca nu gasiti prune

Anonim spunea...

Osna,spune-mi te rog exact cum se prajeste pesmetul cu unt.la noi in zona,Dobrogea ,nu se gatesc ,dar am mancat in vara la Bran.Am gasit gata congelati la Lidl dar nu stiu cum sa fac pesmetul,asa ca azi am fiert cateva si le-am dat doar cu zahar farin cu scoertisoara.A fost bun si asa,dar clar nu ca cei originali.Multumesc ,laura

mihaela spunea...

buna laura.pui untul la topit,apoi pesmetul si invarti 2-3 minute pe foc potrivit,sa nu se arda.dupa ce ai luat de pe foc adaugi zaharul si dai galustile prin el.