Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 10 octombrie 2007

pogace coapta pe plita



vreau sa va arat un mod de a face painea pe care-l stiu de la bunica mea.la noi la sat se numeste pogace coapta pe plita si este o paine care mie personal imi place la nebunie.am crescut cu ea de fapt.

se face un aluat normal de paine care se lasa la dospit pina isi dubleaza volumul. apoi am impartit aluatul in 3 bucati cat de cat egale. bunica cocea paine a direct pe cuptor eu am copt-o intr-o forma tefal cu bulina
deci se ia o bucata si se intinde cu mana apoi se pune in forma incalzita.nu se pune ulei sau altceva
se coace la foc potrivit 12-15min pe o parte apoi se intoarce pe partea cealalta. se serveste calda sau cand s-a racit.

azi am refacut reteta si am sa dau si cativa pasi ,cantitatile exacte:

-
500g faina
-12 g sare
-250ml lapte
-1 lingurita zahar
-1 cub drojdie

aluatul l-a framantat MP:

l-a si dospit:


l-am pus pe masa putin unsa cu ulei si l-am impartit in 3 parti :

am intins usor cate o bucatica si am pus-o intr-o tigaie teflonata,neunsa:

se coace la foc potrivit,nu foarte mare,intai pe o parte,apoi pe cealalta:

si se servesc cu branza,rosii sau langa o mancare de fasolica:

o paine excelenta,atat calda cat si rece.

2 comentarii:

Edith spunea...

Si mama face d-astea, miha :) si imi plac taaare mult.
Le coace in cuptor, pe tabla direct, cu usa intredeschisa. Noua ne place si cu putin zaher (pune f putin - o lingurita, doua, dar ii da o savoare aparte...) Noi le zicem lipii.

mihaela spunea...

mi-ai facut pofta cu ele si azi le-am refacut ca tot avem fasolica cu ciolan in meniu.vorba sotului"mananci pina nu te mai ridici de pe scaun"