Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 19 iunie 2009

prajitura cu foi de albus si crema de ciocolata


nu sunt asa mare fan al prajiturilor cu ciocolata dar asta chiar este o reteta delicioasa.merita sa o incercati.

reteta de la Poca


foi:

8 albusuri
400g nuci macinate
250g zahar
1 plic praf de copt
4 linguri rase faina
3 linguri rase cacao

crema:

8 galbenusuri
1 ou intreg
3 linguri cacao
200g zahar
4 linguri lapte caldut
1 ciocolata 100g amara

1 pachet unt

decor:

1 ciocolata mara
2 linguri ulei

se bat albusurile spuma tare cu zaharul pudra pina cand stau tepene si apoi adaugam pe rand restul ingredientelor,amestecand usor cu o lingura de lemn.impartim compozitia in 3 parti si coacem 3 foi pe dosul unei tavi pregatite cu hartie de copt,cam15min la 175 grade.se desprinde hartia imediat dupa ce le-am scos din cuptor.se lasa sa se raceasca.

intre timp punem ingredientele pentru crema intr-un castron si acesta il punem pe gura unei oale cu apa clocotind.amestecam incontinuu pina cand compozitia se ingroasa bine,la mine a adurat vreo 40min.o lasam sa se racoreasca bine si apoi incorporam untul pe care l-am frecat spuma inainte.

cu aceasta compozitie umplem foile si le dam la rece pina a doua zi,asezand un tocataor de lemn peste ele.

a doua zi am topit ciocolata cu uleiul si am turnat peste prajitura.am lasat sa se intareasca glazura si am taiat.

22 de comentarii:

Federica Simoni spunea...

Mmmmm.....che buoni!!!

Anonim spunea...

eu fac o varianta mai delicioasa a prajiturii...reteta veche.crema e cu unt si oua iar foile ca o bezea

Maria spunea...

They looks so decadent! Fantastic! Compliments!

Miha spunea...

Buna prajiturica! ;) Trecuta in lista de asteptare,ca am niste albusuri la congelator! :)

La mine pe blog te asteapta 2 premii de vara,tare racoritoare! :)

Daniela Addario spunea...

Arata bine tare si ciocolatoasa pe deasupra. Hmmm, as papa si eu o feliuta...
Te astept la mine pe blog la un joculet...

Maria spunea...

O reteta minunata! Te felicit.

Unul din multi! spunea...

Hallo Miha!
Diesen wunderbar leckeren Kuchen bekommt von mir die Note -10!
Cautam o reteta faina de prajitura si ce gasesc?
La tine o reteta pe gustul meu.
Am de gind sa o fac chiar astazi,dar dupa cite mi-am propus nu stiu daca oi s ama incadrez in timp.
Dar cu siguranta daca nu ajung, o voi face saptamina viitoare.
Multumesc tie si Pocai pentru reteta si poze.
Iar tie si familiei tale va doresc o vacanta placuta in continuare si sa reincarci forte noi, ca bucataria cu siguranta striga dupa tine (hi,hi)....
Cu prietenie
Laura S.

Anonim spunea...

O bunatate.

Anonim spunea...

O bunatate.

mihaela spunea...

anonimule ma bucur ca iti place.e delicioasa ,intr-adevar!

Haplea spunea...

Cu reteta asta m-ai cucerit.

mihaela spunea...

si pe sotul meu!!! :-))

torturi romanesti londra spunea...

foarte buna prajitura, ti-am luat si eu reteta si am preparato cu vreo doua saptamani in urma, a iesit buna de tot, pe langa asta am mai facut vreo doua retete cred ca tot de la tine, bune au iesit si celelalte, te salut cu drag si la cat mai multe prajituri cu tot cu retete sa le postezi,,,,,,,,,,,

mihaela spunea...

daniela sa va fie de bine,ma bucur ca v-a placut.

Anonim spunea...

foile par a fi cu cacao? ma insel? sau ?

Anonim spunea...

as dori sa-mi raspundeti pentru ca vreau sa fac aceasta prajitura ..multumesc.

mihaela spunea...

da draga mea foile sunt cu cacao.scrie la ingrediente 3 linguri.

raluca spunea...

Delicioasa!Imi plac mult prajiturile cu ciocolata.

Anonim spunea...

Am facut prajitura si a iesit foarte buna, e pe placul meu cu multa ciocolata.

Elena spunea...

Am facut prajitura, a iesit foarte buna, pe placul meu, cu atat de multa ciocolata.

Anonim spunea...

Ce dimensiuni are tava? A mea este de 25/35 si mi-au iesit foile foarte subtiri, in rest prajitura a fost delicioasa. Va multumesc si sa stiti ca va urmaresc de vreo doi ani, dar nu am indraznit sa va scriu niciodata. Cu drag Janina

mihaela spunea...

janina tava este mai micuta decat dimensiunile scrise de tine.cu parere de rau ,dar nu te pot ajuta si spune concret cat de mare a fost tava mea ca am facut prajitura in romania,la sat cu o tava ce o gasisem pe la bunica,sa fi fost vreo 20x 25cm dar nu sunt sigura.