Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 15 aprilie 2013

placinta taraneasca cu branza si iaurt

cand ma gandesc la vacantele petrecute in satul de pe maulul Nerei,imi amintesc cu drag de turtele coapte pe plita si de placinta cu branza de oi(sau capra) si lapte acru a bunicii...ce mai vremuri frumoase si fara griji cand zburdam pe afara de dimineata pina seara.
eh dar sa lasam melancolia si sa trecem la facut placinte pentru a ne mai astampara dorul de bunica!



aluat:
-500g faina
-1 cub drojdie
-1 lingurita sare
-1 lingurita miere
-50ml ulei(untura)
-220ml apa

umplutura:
-500g iaurt
-300g branza feta
-3 oua
-patrunjel verde tocat
-putina sare





aluatul l-am framantat la KA si lasat la dospit la soare,vreo ora.apoi l-am impartit in 2 bucati.in tava mare de aragaz tapetata cu hartie de copt am pus prima bucata si am turnat 2/3 din umplutura (branza razuita amesteca cu ouale,iaurtul si patrunjelul tocat) de branza







a doua bucata de aluat se intinde pe masa infainata si apoi cu ajutorul sucitorului se pune in tava,peste umplutura .cu un cutit buie ascutit se taie patrate.nu are rost sa le faceti mici pentru ca oricum veti intinde mana si dupa a doua bucata :))


deasupra se toarna restul de umplutura si se niveleaza cu o lingura.se preincalzeste cuptorul la 185 grade,cu ventilatie si se coace placinta vreo 25-35min,pina cand e rumenita frumos!



ar trebui lasata la racit,dar la cat parfum si amintiri sunt in jur nu mai rezistam si o luam fierbinte din tava,ne ardem la degete ...dar e MINUNATA!!!!!!

sper ca v-am facut pofta sa o incercati!!!!!!



.

Un comentariu:

Kyra spunea...

Mmm, ce buuuunaaaa!