Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 6 decembrie 2008

fursecuri pentrru mos nicolae



azi a venit mosul si pentru ca am fost cuminti a umplut ghetutele.aseara matei in asteptarea mosului m-a ajutat sa fac cateva fursecuri pentru musafirii de azi dupa amiaza:

1.prajiturele cu fructe confiate si scortisoara

250g faina
100g fulgi de ovas sau cereale,müsli

1/2 pachet praf de copt
1 lingurita scortisoara

200g unt
150g zahar brun

3 linguri lapte

100g fructe uscate,confiate-eu am pus caise


se amesteca untul taiat cuburi cu zaharul si restul ingredientelor si se pune coca la rece 1h.apoi se formeaza bilute potrivit de mari care se pun in tava cu ceva distanta intre ele:


si se coc la 185 grade,pentru 15min.

2.Prajiturele "Hilda" cu gem de caise

400g faina
75g zahar pudra

200g unt rece

2 galbenuse

1 ou mic
cateva picaturi esenta de migdale


se amesteca toate ingredientele si se da la rece coca pentru cel putin o ora.apoi se intinde o foaie de 4mm grosime si se taie cu ce forma doriti.se pun la copt,la 200 grade pt 7-10min:


se lasa sa se racoreasca si lipesc cate 2 cu gem de caise.se pudreaza cu zahar sau cu nesquik cum am facut eu.

3.Nussaugen

1 pachet unt,250g
180g zahar brun
250g nuci
2oua
350g faina
1 lingura condimente pt craciun de la dr.oetker(au scortisoara,cuisoare....)

100g alune intregi
100g ciocolata cu lapte sau amara

se amesteca toate ingredientele si se da coca la rece.se scoate si formeaza bilute de marimea unei nuci mici(2.5cm zice reteta) si se pune in mijlocul fiecareia cate o aluna:

se coc la 180 grade pentru 12-15min apoi lasa sa se racoreasca.se topeste ciocolata si se pune intr-o punga,taiem coltul si decoram fursecurile.se lasa cateva ore sa se usuce.

cam asta a fost cu fursecurile.acum am pus vinul la fiert si asteptam musafirii.
un week-end minunat si ghetute pline de cadouri!!!!

6 comentarii:

Ginette spunea...

Ce de bunatati aici...pot sa vin si eu? :-) O zi minunata !!!

Mona spunea...

acum inteleg de ce Mos Nicolae, nu a fost asa darnic cu mine !!...eu nu i-am facut asa fursecuri frumoase pentru intampinarea lui ..Matei a fost harnicut, dar mai ales cuminte si ghetutele i-au fost pline cu toate bunatatile...am luat notite pentru anul viitor..asa voi face si eu !!

Mihaela, acum vorbind serios..sunt super fursecurile, dar cu asa un ajutor cum sa fie oare ??!!
...am citit mesajul tau abia astazi(nu am avut conexiune la net toata dupa amiaza) referitor la supa de rosii , pe care ai facut-o ...ma bucur ca va placut..dar mai ales ca si Fluturasului i-a placut..cred ca si garnitura de cupercute a fost tare buna..

te pup si pe tine dar mai ales pe Matei de mii de ori, ca tare este dulcic :))
un sfarsit de saptamana cat mai frumos

Irina spunea...

Frumosi biscuitii, felicitari!

Anonim spunea...

N-am vazut prajiturelele pentru Mos Nicolae, dar pentru Craciun poate incerc una din retete :)

Irina (Bucataria Irinei) spunea...

sigur o sa le fac si eu. probabil astazi sau maine ca sigur stau pana de Craciun.
Sarbatori fericite!

PS. tare imi place martipanul! in Romania il gasesc doar in ciocolata:). poate stii unde l-as putea gasi??

Irina (Bucataria Irinei) spunea...

mihaela tocmai am terminat de pregatit aceste prajituri sunt foarte incantata de ele din toate punctele de vedere. gust, aspect, tot! Sigura chestie care nu o stiu cum se traduce titlul acestor fursecuri:) toate bune!
Sarbatori fericite!